آفتاب

رئیس مجلس در دیدار با همتای بولیویایی: تنها راه حل بحران سوریه برگزاری انتخابات آزاد و سراسری است

رئیس مجلس در دیدار با همتای بولیویایی: تنها راه حل بحران سوریه برگزاری انتخابات آزاد و سراسری است

ایرنا نوشت:

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای بولیویایی خود به برگزاری اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه در کشورمان اشاره کرد و بر لزوم اتخاذ راه حل سیاسی و برگزاری انتخابات آزاد سیاسی و سراسری در این کشور تاکید کرد.

به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه با «مارسلو الیووچاوز» رییس مجلس نمایندگان بولیوی که به منظور شرکت در اجلاس دوم دوستان سوریه درتهران به سر می‌برد، به گفت‌وگو پرداخت.

در این دیدار لاریجانی با اشاره به میزبانی مجلس شورای اسلامی از اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه در تهران افزود: برگزاری این اجلاس در این مقطع حساس برای سوریه با حضور روسای مجالس و کمیسیون‌های سیاست خارجی بیش از ۳۰ کشور تاکید مجددی بر لزوم اتخاذ راه حل سیاسی و برگزاری انتخابات آزاد و سراسری در این کشور است.

وی در ادامه با یادآوری روابط خوب و دوستانه بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیوی گفت: اراده مقامات بلند پایه سیاسی دو کشور معطوف به گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و تجاری است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از مواضع مستقل و ضد استکباری بولیوی در محافل و مجامع بین‌المللی افزود: شجاعت کشورهای آمریکای لاتین از جمله بولیوی در مقابله با سیاست‌های ضد استکباری در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی ستودنی است.

لاریجانی همچنین با تاکید بر حمایت مجلس شورای اسلامی از هرگونه توسعه مناسبات بین دو کشور خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی برای تعمیق روابط پایدار بین دو کشور که مشی ضد استکباری و ظلم ستیز دارند اهتمام قائل است.

رییس مجلس نمایندگان بولیوی نیز در این دیدار گفت: امریکا با اتخاذ سیاست‌های اشتباه در منطقه خاورمیانه از جمله در افغانستان، عراق و سوریه و مداخله در امور داخلی این کشورها متهم به نقض فاحش حقوق بشر است.

«مارسلو الیووچاوز» با تقدیر از اقدام مناسب مجلس شورای اسلامی در برگزاری این اجلاس با حضور دوستان سوریه در تهران افزود: استقبال شایسته کشورهای عدالت‌خواه و حق طلب طرفدار سوریه در تهران نشانگر استحکام و درستی مواضع رهبران سیاسی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با سوریه از ابتدا تاکنون است.

وی تاکید کرد: بولیوی همچون جمهوری اسلامی ایران و همه کشورهای مستقل و آزاد اندیش جهان معتقد است بحران سوریه تنها از طریق راه حل سیاسی و دیپلماتیک و برگزاری انتخابات با رای همه مردم قابل حل است.

الیوو چاوز خواستار استفاده از همه ظرفیت‌های بالقوه موجود برای توسعه هر چه بیشتر روابط و همکاری‌های بین دو کشور در عرصه‌های مختلف بین‌المللی شد.

 

45503

کد N313661

وبگردی