آفتاب
رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اوگاندا:

باید راه حل پارلمانی برای مشکل سوریه بیابیم

باید راه حل پارلمانی برای مشکل سوریه بیابیم

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اوگاندا با تاکید بر اینکه پارلمان های مختلف کشورها باید با هرگونه اعمال تروریستی مبارزه کنند، گفت: باید راه حل پارلمانی برای مشکل سوریه بیابیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، سام هو گنزی گتری روز یکشنبه در دومین نشست روسای کمیسیون های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه افزود: همواره خواستار یک راه حل سیاسی برای حل مشکل سوریه بوده ایم.

وی از ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای گردآوری کشورهای مختلف و برگزاری چنین نشستی قدردانی کرد و گفت: ما نمی توانیم مشکلات سیاسی را فقط از راه نظامی حل کنیم.

رییس کمیسیون سیاست خارجی اوگاندا اظهار داشت: در سیاست خارجی مساله صلح و ثبات از اهمیت ویژه برخوردار است و ما خواهان حل مسائل سیاسی از راه مذاکره هستیم زیرا به ثبات منطقه می انجامد.

وی با بیان اینکه مذاکره نه فقط برای سوریه بلکه برای کشورهای منطقه و جهان موثر است، اضافه کرد: ما مخالف هر گونه فعالیت های تروریستی در سوریه هستیم خصوصا که این گروه ها از سوی آمریکا حمایت می شوند.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اوگاندا افزود: یکی از بهترین راه حل ها برای حل مشکل سوریه پیاده کردن اصول دمکراسی است و انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت مردم می تواند بهترین اصول دمکراسی باشد.

وی گفت: ما باید به نظر گروه های اقلیت در سوریه احترام بگذاریم و مطلع شدن از نظر آنها حائز اهمیت است.

این مقام اوگاندایی با بیان اینکه همه کشورها مخالف تروریست ها هستند، اضافه کرد: ادامه حضور تروریست ها در سوریه موجب تخریب و نابودی بیشتر این کشور می شود.

گنزی گتری خاطر نشان کرد: ما به عنوان اعضای پارلمان کشورهای مختلف وظیفه داریم با هرگونه اعمال تروریستی مبارزه کنیم و باید راه حل پارلمان برای مشکل سوریه بیابیم.

سیام(3)**9121**م.ب**1572
کد N313613

وبگردی