آفتاب

امام جمعه موقت اصفهان: آیت‌الله طاهری دِین خود را به انقلاب ادا کرد

امام جمعه موقت اصفهان: آیت‌الله طاهری دِین خود را به انقلاب ادا کرد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: آیت‌الله طاهری از پیشگامان انقلاب در اصفهان بود و در راه پیروزی انقلاب مشقات زیادی را تحمل کرد.

محمد تقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، درباره نقش آیت‌الله طاهری در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهارکرد: آیت الله سید جلال الدین طاهری از پیشگامان اصلی انقلاب در اصفهان بود و در زمان اختناق شاهنشاهی که کسی جرات سخن گفتن نداشت نطق‌های آتشینی بر علیه رژیم طاغوت داشت و نقش به سزایی در حرکت مردم علیه شاه در اصفهان ایفا کرد.

وی افزود: بنده از همان سال 1341 همراه آیت الله طاهری در جلسات مختلف شرکت می‌کردم و می‌دیدم که ایشان در ترویج اندیشه‌های امام(ره) چقدر تلاش می‌کنند. در اصفهان شخصیت‌های انقلابی زیادی وجود داشتند که بسیاری از آن‌ها به رحمت ایزدی پیوستند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این‌که آیت‌الله طاهری نماز جمعه را در اصفهان پایه گذاری کرد، گفت: در نماز جمعه، این روحانی شجاع بارها علیه رژیم شاه سخنرانی کرد به طوری که ممنوع المنبر شد و حتی به زندان هم رفت و برای به ثمر نشستن انقلاب مشقات زیادی را تحمل کرد.

رهبر به نقش تاثیر گذار آیت‌الله طاهری در دفاع مقدس اشاره و تصریح‌ کرد: ایشان مرتب به جبهه‌های جنگ می‌رفتند و به رزمندگان روحیه خاصی می‌دادند و حتی فرزندش در جبهه شهید شد. بنده با ایشان رابطه بسیار خوبی داشتم و به نوعی همفکر بودیم.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: همیشه باید یاد بزرگان انقلاب را گرامی بداریم. به هر حال در زندگی هر شخصی فراز و فرودهایی به وجود می‌آید، اما من به جرات می‌گویم که آیت‌الله طاهری هیچگاه به انقلاب اسلامی پشت نکرد.

وی افزود: آیت الله طاهری دِین خود را به انقلاب ادا کرد و در مجموع همه برای مقام شامخ ایشان احترام قائل هستند و باید از زحمات این بزرگان تقدیر شود.

انتهای پیام

کد N313244

وبگردی