آفتاب

لبنان پناهندگی آوارگان سوری را که برای انتخابات بروند لغو می‌کند

لبنان پناهندگی آوارگان سوری را که برای انتخابات بروند لغو می‌کند

دولت لبنان به نیم میلیون سوری پناهنده اعلام کرده است که در صورتی که برای شرکت در انتخابات به کشورشان برگردند، از امتیاز پناهندگی در خاک لبنان محروم خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام با هدف منصرف کردن بسیاری از پناهندگان سوری برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوم ژوئن در سوریه انجام می‌شود.

ده‌ها هزار سوری هفته گذشته در دور اول رای گیری در سفارت سوریه در بیروت حاضر شدند و رای دادند. مقام‌های دمشق اعلام کرده‌اند آن دسته از کسانی که موفق به رای دادن در سفارت نشده‌اند، باید در روز سوم ژوئن به حوزه‌های رای گیری مستقر در خاک سوریه در نزدیکی مرزها بیایند.

گفته می‌شود که مشارکت انبوه سوری‌ها و تجمع آنها در سفارت سوریه و نیز حمایت آنها از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه خشم مخالفان لبنانی اسد را برانگیخته است و این افراد می‌گویند که هر سوری که در رای گیری شرکت کند، باید به سوریه بازگردانده شود.

وزارت کشور لبنان در هشدار خود به آوارگان سوری سخنی از انتخابات به میان نیاورده اما اعلام کرده است که این اقدام با هدف جلوگیری از وقوع درگیری میان سوری‌ها و جامعه لبنانی میزبان آنها صورت می گیرد.

انتهای پیام

کد N313173

وبگردی