آفتاب

تاکید کره‌جنوبی به کره‌شمالی درباره آزادی مبلغ مذهبی کشورش

تاکید کره‌جنوبی به کره‌شمالی درباره آزادی مبلغ مذهبی کشورش

دولت کره جنوبی امروز (یکشنبه) به کره شمالی تاکید کرد تا مبلغ مذهبی کشورش را که روز جمعه از سوی یکی از دادگاه‌های پیونگ یانگ به حبس ابد با اعمال شاقه محکوم شده است، آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی در بیانیه‌ای گفت: جای بسی تاسف است که کره شمالی با جلسات سرسری و ظاهری دادگاهی و به طور یک طرفه اشد مجازات را برای شهروند ما صادر کرده است. ما به شدت به کره شمالی تاکید می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر این شهروند ما را آزاد و آن را به کشورش بازگرداند.

کره شمالی روز جمعه کیم جونگ اوک، مبلغ مذهبی کره جنوبی را به اتهام جاسوسی و تشکیل یک کلیسای زیرزمینی به حبس ابد با اعمال شاقه محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی نوشت، این مبلغ مذهبی در دادگاه به اتهامات خود اعتراف کرده است.

وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی در ادامه بیانیه خود افزود: ما بارها از کره شمالی آزادی و بازگرداندن کیم جونگ اوک را خواستار شده‌ایم اما پیونگ یانگ پاسخی به ما و درخواست قانونی جامعه بین‌الملل نداده است. این مساله نقض آشکار اصول بین‌المللی و همچنین ارزش‌های جهانی ماهیت بشری است.

کیم جونگ اوک در اعتراف به ظاهر برنامه‌ریزی شده، جاسوسی برای آژانس اطلاعات کره جنوبی و همچنین تلاش به براندازی حکومت کره شمالی را پذیرفته است.

‌پیونگ‌ یانگ درخواست‌های سئول برای آزادی وی یا دیدار با خانواده‌اش را رد کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بار دیگر از کره شمالی می‌خواهیم تا شرایط دیدار این مبلغ مذهبی با خانواده و وکلایش را پیش از بازگردانده شدن به سئول فراهم کند.

انتهای پیام

کد N313064

وبگردی