آفتاب

تخریب بیش از 14 هزار ساختمان دولتی در سه سال جنگ سوریه

تخریب بیش از 14 هزار ساختمان دولتی در سه سال جنگ سوریه

معاون نخست وزیر سوریه در امور خدمات رسانی و وزیر مدیریت داخلی این کشور اعلام کرد که ظرف سه سال بحران سوریه، بیش از 14 هزار ساختمان دولتی و خدمات رسانی از بین رفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عمر غلاونجی، معاون نخست وزیر سوریه در امور خدمات رسانی و وزیر مدیریت داخلی در مصاحبه با روزنامه سوری الوطن اظهار کرد: دولت سوریه ظرف سه سال گذشته در نتیجه اقدامات خرابکارانه، 14 هزار ساختمان دولتی را از دست داده است.

وی عنوان داشت: طی سال‌های بحران، کشور ما 21 هزار خودرو را که نهادهای خدمات رسانی از آن‌ها استفاده می‌کرد از دست داد که این خودروها یا ربوده و یا به آتش کشیده شده‌اند.

این مقام سوری اظهار کرد که دولت در حال حاضر به حل و فصل مشکلات امدادرسانی به مردم می‌اندیشد و اولویت‌هایی برای فعالیت‌های دولتی تدوین شده است. اولویت دولت سوریه در سال جاری میلادی بهبود اوضاع معیشتی مهاجران و به وجود آوردن مراکز پناهندگی موقت است.

غلاونجی گفت: دولت سوریه نهادهای خدمات رسانی قدرتمندی دارد که قادر به فعالیت در شرایط بحرانی هستند و تا کنون این نهادها خدمات اساسی و ضروری (خدمات بهداشتی، برق، آب و غیره) به شهروندان سوری ارائه می‌دهند.

این مقام سوری اظهار داشت: تعداد کارکنان وزارت مدیریت داخلی که در درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند به بیش از 475 تن می‌رسد که مهندسان، پزشکان، آتش نشان ها، نظافتچی ها، راننده و ...در میان آنها بودند.

انتهای پیام

کد N313028

وبگردی