آفتاب

انتقاد جمهوری خواهان از تبادل سرباز آمریکایی با زندانیان گوانتانامو

انتقاد جمهوری خواهان از تبادل سرباز آمریکایی با زندانیان گوانتانامو

دو تن از قانون‌گذاران جمهوری خواه آمریکا رئیس جمهوری این کشور را به خاطر آزادی پنج تن از بازداشتی‌های افغان در زندان گوآنتانامو در ازای سرباز آمریکایی که پنج سال بود در اسارت طالبان به سر می‌برد، متهم کرده و آن را نقض قانون خواندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاخ سفید اعلام کرد توافق برای آزادی این پنج تن براساس شرایط حقوقی و قانونی صورت گرفته است.

بو برگدال 28 ساله که پنج سال بود در اسارت طالبان افغانستان به سر می‌برد در نهایت در ازای آزادی این پنج شبه نظامی طالبان از زندان گوآنتانامو در کوبا آزاد شد.

هوارد مک کوئن، قانونگذار جمهوری خواه و سناتور جیمز اینهوفه در بیانیه‌ای اعلام کردند که اقدام باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در آزادی این پنج شبه نظامی طالبان در ازای آزادی برگدال 28 ساله نقض قوانین است: "اوباما باید پاسخگوی تهدیدی باشد که از جانب این تروریست‌ها به وجود می‌آید."

دولت واشنگتن در پاسخ به واکنش انتقادی این دو قانونگذار جمهوری خواه اعلام کرد که "برای آزادی امن این سرباز جوان باید از این فرصت بهره‌ می‌بردیم.

این دو قانونگذار همچنین اعلام کردند: دشمنان تروریست، همه اکنون آنقدر شور و هیجان دارند که می‌توانند آمریکایی‌ها را بربایند. این اقدام، سربازان ما را در افغانستان و سایر نقاط جهان در معرض خطر بسیار زیادی قرار می‌دهد.

انتهای پیام

کد N312981

وبگردی