آفتاب
رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق:

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تنها راه مشارکت مردم سوریه برای تصمیم گیری است

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تنها راه مشارکت مردم سوریه برای تصمیم گیری است

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق گفت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تنها راه مشارکت مردم سوریه برای تصمیم گیری در این کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «همام حمودی» روز یکشنبه در دومین نشست روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه افزود: ما همواره با کسانی که به دنبال راه حل مسالمت آمیز در سوریه هستند، هم صدا بوده ایم.

وی اظهار داشت: ما خواهان توقف ارسال اسلحه به سوریه و گفت و گوی مسالمت آمیز در راستای حل بحران این کشور هستیم.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق ادامه داد: ما طرفدار حزب نظام موجود در سوریه هستیم و بر این نکته تاکید داریم که هر اخلالی باعث اخلال در کل منطقه می شود.

همام حمودی با تاکید بر این که راه حل سیاسی باید در سوریه مدنظر قرار گیرد، گفت: این راه حل از طریق انتخابات ریاست جمهوری امکان پذیر است زیرا تمامی مردم سوریه در این انتخابات مشارکت خواهند داشت.

وی افزود: سه سال ویرانی و کشتار دیگر کافی است و امروز همه به این نتیجه رسیده اند که خشونت در سوریه نتیجه بخش نبوده است.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق یادآور شد: برخی ها که داعیه دار مبارزه با تروریسم هستند به آنها کمک می کنند که این طرح صهیونیست ها برای به ویرانی کشاندن کل منطقه است.

حمودی در ادامه سخنان خود به انتخابات عراق اشاره کرد و گفت: در این انتخابات شاهد حضور گسترده مردم بودیم که نشان داد به رغم انفجارها عراقی ها بیشتر از گذشته در انتخابات حاضر می شوند.

وی افزود: اقدام گروه تروریستی داعش و گروه های تکفیری در تخریب زیرساخت ها به شکست انجامید و ما شاهد حضور بیشتر مردم نسبت به انتخابات سال 2010 میلادی بودیم.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق یادآور شد: درهای کشور عراق را به روی آوارگان سوری باز کرده و مرزهای این کشور را به روی گروه های تروریستی بسته ایم.

دومین نشست روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه صبح امروز با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و نمایندگان ۲۵ کشور در تهران آغاز به کار کرد.

این نشست که در راستای مجموعه سیاست های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پایان درگیری ها در سوریه و استقرار صلح، امنیت و آرامش در این کشور به عنوان خط مقدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی برگزار می شود، عصر امروز با انتشار بیانیه ای پایان می یابد.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه قرار است ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ (۳ ژوئن ۲۰۱۴ میلادی) بر گزار شود.

دادگاه قانون اساسی سوریه از میان ۲۴ نامزد، صلاحیت سه نفر شامل بشارحافظ اسد، ماهر عبدالحفیظ حجار و حسان عبدالله نوری را تایید کرد.

سیام(3)**9121**س.ق**1336
کد N312811

وبگردی