آفتاب
سفیر کوبا در تهران:

هدف قدرت‌های خارجی نابود کردن صلح و نظم داخلی در سوریه است

هدف قدرت‌های خارجی نابود کردن صلح و نظم داخلی در سوریه است

سفیر کوبا در تهران ضمن حمایت از گفت‌وگوی سیاسی در سوریه و حل مسالمت آمیز این بحران گفت که هدف قدرت‌های خارجی نابود کردن صلح و نظم داخلی در سوریه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سفیر کوبا که به نمایندگی از این کشور در دومین اجلاس کشورهای دوست سوریه در تهران شرکت کرده بود ضمن تحسین جمهوری اسلامی ایران بر پایی این نشست با ملت سوریه ابراز همدردی کرد.

او گفت: ما طرفدار راه حل سیاسی هستیم متاسفانه سه سال است بحران در سوریه جان بسیاری را گرفته است.

سفیر کوبا اضافه کرد: در هفدمین جنبش عدم تعهد که در الجزایر برگزار شد کوبا اعلام کرده بود به راه حل سیاسی از طریق گفت‌وگو و مذاکرات و روند مسالمت آمیز بدون مداخله خارجی از هر نوع معتقد است و تنها راه حل بحران سوریه را راه حل سیاسی می‌داند.

سفیر کوبا افزود: در 22 فوریه رییس جمهور کوبا در اظهاراتی از تجاوزات جنایتکارانانه توسط دولت‌های خارجی از بیرون مرزها انجام می‌شود اظهار تاسف کرد و گفت: دولت‌هایی که مثل سوریه با منافع کانون قدرت در ایالات متحده و ایادی آن مخالفت کنند مورد هدف این حملات قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: قدرت‌های خارجی بدون اینکه با خشونت و تروریسم خداحافظی کنند نابود کردن صلح و نظام داخلی در سوریه را پیگیری می‌کنند که متاسفانه شاهد همین رفتارها در دیگر نقاط دنیا از سوی ابرقدرتها به ویژه در آمریکای لاتین و ونزوئلا هستیم.

او با اشاره به بحران اوکراین گفت: همه این موارد از دستورالعمل‌های سال 1801 که دستورالعمل نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده آمریکا بود نشات بود و برای اعمال نفوذ کانون‌های قدرت است.

نماینده کوبا در اجلاس تهران در پایان ابراز امیدواری کرد که مشکلات سوریه برطرف و بحران موجود حل شود.

انتهای پیام

کد N312731

وبگردی