آفتاب
رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سودان:

صحنه‌گردان توطئه سوریه، کشورهای استعماری و صهیونیست هستند

صحنه‌گردان توطئه سوریه، کشورهای استعماری و صهیونیست هستند

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سودان با بیان اینکه سوریه یکی از چالش‌های بزرگ کشورهای طرفدار صلح است، گفت: کشورهای استعماری و صهیونیست صحنه‌گردان چنین توطئه‌ای هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدیوسف عبدالله در دومین نشست کشورهای دوست سوریه عنوان کرد: به علت جنگ‌هایی که در جای جای دنیا مشاهده می‌کنیم به طمع استکبار است که به اهداف خود دست پیدا کند یا موقعیت استراتژیک جدیدی به دست آورد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای در حال توسعه باید بهای این سیاست‌ها را بپردازند ما هم در کشورهای خودمان دچار جنگ و ناتوانی مالی هستیم سوریه هم یکی از این کشورهای است که بهای سنگینی پرداخته و هم چنان خون تقدیم می‌کند.

عبدالله خاطر نشان کرد: ملت،‌ دولت و خاک سوریه پایداری خود را نشان داده است دولت نیز می‌خواهد بحران را برطرف کند سودان از ابتدا احساس کرد که آتش این جنگ را دامن مردم سوریه را خواهد گرفت ما در اتحادیه عرب اعلام کردیم باید در بین کشورهای درگیر صلح برقرار کنیم تا با برقراری صلح در سوریه نفرت در جامعه سوریه فراگیر نشود.

او تاکید کرد: ما خواستار راه‌های مسالمت‌آمیز و دور کردن مداخله خارجی هستیم به اعتقاد ما این مسئله صلح جهانی را تقویت می‌کند.

نماینده مردم سودان در دومین اجلاس کشورهای دوست سوریه اضافه کرد: مردم سوریه باید به مسائل استراتژیک بپردازند به مسائل فرقه‌ای و اختلاف برانگیز فکر نکنند همه باید بر این عقیده باشند که حمایت از صلح در سوریه به معنای حفظ کرامت و شرافت یک ملت است که با منشور سازمان ملل همراهی دارد.

او در پایان از جمهوری اسلامی به خاطر ابتکار عمل در راه اندازی این نشست تشکر کرد و خواستار ایفای نقش مثبت و سازنده کشورها درباره سوریه شد.

انتهای پیام

کد N312614

وبگردی