آفتاب
رییس کمیته دفاعی مجلس ونزوئلا:

امیدواریم با انتخابات، آرامش و صلح در سوریه برقرار شود

امیدواریم با انتخابات، آرامش و صلح در سوریه برقرار شود

رییس کمیته دفاعی مجلس ونزوئلا گفت: ما معتقدیم که یک بحران ساختگی در کشوری مثل سوریه در منطقه خاورمیانه قدرت‌ها را به جایی نمی‌رساند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ویلیام فارینا در نشست کشورهای دوست سوریه در تهران عنوان کرد: برگزاری این کنفرانس در راه استقلال، صلح و امنیت در منطقه است. ما دور هم جمع شده‌ایم که به همگرایی موثر در مورد سوریه برای مقابله با مواضع امپریالیستی برسیم. حضور ما در اینجا در این چارچوب است.

وی از کشورهای روسیه، چین و ایران تشکر کرد و افزود: اگر حمایت‌های این سه کشور نبود معلوم نبود چه وضعیتی در سوریه پیدا می‌شد. تمام کشورهایی که برای آزادی و استقلال جهان قدم برمی‌داریم باید قدرت‌هایمان را یکی کنیم تا به نتیجه مثبتی بر پایان دادن به بحران سوریه برسیم.

رییس کمیته دفاعی مجلس ونزوئلا در نشست دوستان تهران گفت: متاسفانه چند ماهی است که ونزوئلا هم شاهد بی‌ثباتی سیاسی است و امپریالیسم جهانی تلاش می‌کند به ما و جبهه مقاومت لطمه بزند. ما شک نداریم که آمریکا اولین کشور صادره‌کننده و حمایت‌کننده تروریسم است که ما هم قربانیان آن هستیم.

وی ادامه داد: حتی کنگره آمریکا قوانینی را بر ضد استقلال و حاکمیت ما به تصویب رسانده است. متاسفانه ایالات متحده به یک کشور غیرمنطقی در دفاع از تروریسم تبدیل شده اما ما فرزندان چاوز و انقلاب بولیواری با ملت سوریه اعلام همبستگی می‌کنیم. ما خواستار زندگی مردم سوریه در شرایط دموکراسی هستیم و امیدواریم ملت سوریه در انتخابات آینده این کشور شرکت کنند و با انتخابات که سیاست عاقلانه‌ای است آرامش و صلح در سوریه برقرار شود.

رییس کمیته دفاعی مجلس ونزوئلا در پایان تاکید کرد: ما به این کنفرانس آمدیم تا مراتب همبستگی خود را به جمهوری اسلامی ایران اعلام کنیم؛ بخصوص در این هفته که مراسم بزرگداشت سالگرد درگذشت امام خمینی(ره) نیز است. ما نمایندگان مجلس صدای ملت هستیم و امروز با هدف همبستگی با صلح به اینجا آمده‌ایم و می‌خواهیم بگوییم دنیا به صلح نیاز دارد.

انتهای پیام

کد N312544

وبگردی