آفتاب

نماینده مجلس لبنان:مردم سوریه به دنبال راه حلی عادلانه برای خروج از بحران هستند

نماینده مجلس لبنان:مردم سوریه به دنبال راه حلی عادلانه برای خروج از بحران هستند

تهران - ایرنا - نماینده مجلس لبنان گفت: بحران سوریه یک جنگ جهانی است و مردم این کشور به دنبال راه حلی عادلانه برای خروج از این بحران هستند.

به گزارش ایرنا، «الولید سکریه» روز یکشنبه در دومین اجلاس روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه در تهران اظهار داشت: آمریکا و همدستانش تلاش می کنند نظام جدیدی در دنیا تشکیل و نظام تک قطبی را اجرایی کنند و ما باید دست به دست هم در برابر این توطئه قد علم کنیم.

نماینده مجلس لبنان، بحران سوریه را یک جنگ جهانی دانست و گفت: مردم سوریه به دنبال راه حل عادلانه برای خروج از بحران هستند و نمی خواهند وابسته به آمریکا باقی بمانند و از این رو ناکامی ها باعث شد کشورهای سلطه گر به فتنه گری بپردازند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه افزود: در سوریه دیدیم که مردم این کشور با حضور در صف های طولانی چه صحنه های افتخارآمیزی را به ثبت رساندند و با این وضعیت آیا کشورهای دیگر می توانند تعیین کننده رییس جمهور آینده سوریه باشند؟

نماینده مجلس لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این موضوع که آیا سوریه سیاست خود را برای سایر کشورها دیکته کرده است؟ گفت: با این حال شاهد آن هستیم که برخی کشورها اجازه رأی دهی مردم سوریه را در آن کشور نمی دهند که این موضوع به معنی عدم استقبال آنها از انتخابات آزاد سوریه است.

سکریه گفت: آنها به دنبال آتش افروزی و تداوم بحران در سوریه هستند تا به اهداف خود دست یابند و ما اراده مردم سوریه را محترم شمرده و همبستگی خود را با این ملت اعلام می کنیم.

وی با اشاره به گروهک های تکفیری و اقدامات تروریستی آنها گفت: گروه های تکفیری با بمب گذاری های خود توجهی به شهدا و دین آنها ندارند و با ایجاد رعب و وحشت قصد در مطیع کردن مردم جهان دارند و عملا انتخابات آزاد سوریه در برابر خواسته های این افراد است.

نماینده پارلمان لبنان گفت: این گروه های تروریستی باید نابود شوند و در لبنان نیز گام های اساسی برای مبارزه با تروریست برداشته شده است.

دومین نشست روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه با حضور نمایندگان مجلس 25 کشور و با سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در هتل اسپیناس تهران آغاز به کار کرد.

این نشست یک روزه، عصر امروز یکشنبه با تهیه و تصویب بیانیه ای به کار خود پایان می دهد.

سیام**2025**1572
کد N312529

وبگردی