آفتاب
نماینده نیکاراگوئه در نشست مجالس دوستان سوریه:

برگزاری انتخابات در سوریه نشان از مردم‌سالاری در این کشور دارد

برگزاری انتخابات در سوریه نشان از مردم‌سالاری در این کشور دارد

نماینده مجلس نیکاراگوئه در نشست کشورهای دوست سوریه گفت که برگزاری انتخابات در سوریه نشان از مردم‌سالاری در این کشور و مخالفت قاطع با قدرت‌های پلید دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نماینده مجلس نیکاراگوئه در سخنان خود در اجلاس کشورهای دوست سوریه در تهران، گفت: دولت آشتی ملی نیکاراگوئه و ملت نیکاراگوئه مدافعین خستگی‌ناپذیر استقرار صلح و گفت‌وگو در همه دنیا از جمله سوریه و مخالفت با مداخله قدرت‌ها در روند دموکراسی کشورها هستند.

وی ادامه داد: نیکاراگوئه حمایت کامل خود را بدون قید و شرط با قطعیت برای راه‌حل سیاسی درباره جمهوری برادر سوریه اعلام می‌کند. ما حمایت قاطع و کامل خود را از برگزاری انتخابات و راه‌حل سیاسی بحران سوریه اعلام می‌کنیم و از قتل و غارتی که در چند سال گذشته در این کشور اتفاق افتاد متاسفیم.

نماینده مجلس نیکاراگوئه افزود: شرم‌آورترین اقدام و حرکتی که می‌توانست در سوریه صورت بگیرد حضور مداخله‌جویانه امپریالیسم و ایادی آن است. ما مقاومت ملت سوریه را که شجاعانه مقاومت کنند تحسین می‌کنیم و ابراز تاسف عمیق خود را از جنایاتی که با حمایت قدرت‌ها در این کشور تاریخی صورت گرفته اعلام می‌داریم. این اقدامات هیچگونه منطقی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه هیات نمایندگی نیکاراگوئه که برای اعزام به کنفرانس تهران اقدام کرده بود در میامی با نیروهای امنیتی آمریکا مشکل پیدا کرد و کمی دیرتر به کنفرانس خواهد رسید.

نماینده مجلس نیکاراگوئه گفت: ایالات متحده و قدرت‌های تجاوزگر به هیچ وجه نمی‌توانند راه رسیدن کشورها و ملت‌ها به سرنوشت‌شان را مانع شوند و ما شک نداریم که ملت سوریه در انتخابات ژوئن حضور گسترده‌ای خواهد داشت که منجر به پیروزی این ملت خواهد شد.

وی تاکید کرد: به رغم همه سوء استفاده‌هایی که در سوریه شد و گرفتاری‌هایی که ایجاد شد ملت شجاع و مقاوم سوریه با حضور گسترده در این انتخابات نشان خواهد داد که پیروز میدان خواهد بود.

انتهای پیام

کد N312465

وبگردی