آفتاب

سفر وزیر خارجه لوکزامبورگ به ایران

سفر وزیر خارجه لوکزامبورگ به ایران

وزیر خارجه لوکزامبورگ روز یکشنبه (امروز) به تهران سفر می‌کند تا در مورد موضوع هسته‌ای با مقامات ایران گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جین آسل برن، وزیر خارجه لوکزامبورگ امروز وارد تهران می‌شود و قرار است با هاشمی رفسنجانی، رییس جمهور پیشین ایران،‌ حسن روحانی، رییس جمهور کنونی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار کند.

براساس گزارش پایگاه خبری لوکزامبورگ ورت، سفر وزیر خارجه این کشور بخشی از وظایف آن در شورای امنیت سازمان ملل است که می‌گوید ایران برای مقابله با اسراییل در حال ساخت موشک است.

جین آسل برن پیش از انجام این سفر با تاکید بر حساسیت این موضوع گفت: ما نباید با یک چکش بزرگ به تهران برویم پیام من در مورد مسئله هسته‌ای با توجه به اهمیت آن، نگرانی‌های غرب در این خصوص و حتی اگر رییس جمهور جدید توانسته باشد شرایط را پس از دوران محمود احمدی نژاد همتای سابقش آرام‌تر کند قاطع است.

وی در ادامه تاکید کرد که نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه و فراتر از آن بسیار زیاد است که این موضوع نشان دهنده لزوم روابط مستحکم است.

وزیر خارجه لوکزامبورگ علاوه بر این گفت: در حالی که مناقشات میان اسراییل و فلسطین بر جای خود باقی است و جنگ سوریه ادامه دارد من دوست دارم گفت‌وگوهایی روشن با تهران داشته باشم و به آنها بگویم که ما به ایران نیاز داریم.

انتهای پیام

کد N312464

وبگردی