آفتاب
/نشست دوستان سوریه/

نماینده مجلس لبنان: مدعیان دموکراسی به دنبال تداوم بحران در سوریه‌ هستند

نماینده مجلس لبنان: مدعیان دموکراسی به دنبال تداوم بحران در سوریه‌ هستند

عضو هیات پارلمانی لبنان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سوریه، گفت که برخی کشورهای مدعی دموکراسی به دنبال آتش‌افروزی و تداوم بحران در سوریه هستند چرا که اهداف‌شان از این طریق محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الولید سکریه در دومین نشست روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه، اظهار کرد: آمریکا و هم‌دستانش تلاش می‌کنند نظام تک بعدی را در جهان ایجاد کنند و ما باید دست به دست هم دهیم و در برابر این توطئه قد علم کنیم چرا که این یک جنگ بین مردم سوریه و دشمنان نیست، بلکه جنگ جهانی است که علیه سوریه انجام می‌شود و این به خاطر اهمیت ژئوپلتیک این کشور است.

وی با بیان اینکه مردم سوریه به دنبال حل عالمانه مساله سوریه هستند، تصریح کرد: مردم سوریه نمی‌خواهند کشورشان واسطه به آمریکا باشد. آمریکایی‌ها نیز برای مداخله از خارج ناکام مانده‌اند لذا دست به فتنه‌انگیزی در داخل زدند که با کمک تروریست‌های خارجی جنگ داخلی را به صورت جنگ رژیم سوریه علیه مردم نشان دهند در حالیکه اگر مردم سوریه با کمک کشورهای دیگر علیه آمریکا قد علم کنند رژیم آمریکا هم سقوط خواهد کرد.

این عضو هیات پارلمانی لبنان در ادامه با اشاره به استقبال سوری‌های مقیم خارج برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، ادامه داد: ما شاهد صف‌های طویل مردم برای شرکت در انتخابات سوریه بودیم که صحنه بسیار افتخارآمیزی بود. آیا در این شرایط کشورهای دیگر می‌توانند تعیین کنند که چه کسی در سوریه رییس‌جمهور شود؟

سکریه با اشاره به ممانعت برخی کشورها از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه در کشورشان، تصریح کرد: ما می‌بینیم آنهایی که مدعی دموکراسی هستند عملا برخلاف اصول دموکراسی مانع شرکت اتباع سوریه در انتخابات شده‌اند. اینها به دنبال آتش‌افروزی و تداوم بحران در سوریه هستند چرا که اهداف‌شان اینگونه محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما اراده مردم سوریه و رای آنها را محترم می‌شماریم و معتقدیم کشورهای مختلف باید اجازه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه و شرکت اتباع سوری خارج از این کشور در این انتخابات را بدهند.

این عضو هیات پارلمانی لبنان در ادامه خطر گروه‌های تروریستی فعال در سوریه را مورد اشاره قرار داد و افزود: تروریست‌ها برایشان مهم نیست که چه کسی کشته می‌شود. گروه‌های تکفیری کاری ندارند که چه کسی به قتل می‌رسد. آنها می‌خواهند ناامنی ایجاد کنند تا زمانی که همه آحاد مردم تابع نظرات و دیدگاه‌های گروه‌های تکفیری شوند.

سکریه ادامه داد: دشمن می‌خواهد در کشورهای ما چنددستگی ایجاد کند تا آمریکا برکشور ما سلطه‌گری کند و به چپاول ثروت‌های ما ادامه دهد.

وی با اشاره به وجود نشانه‌های انتخابات آزاد در سوریه، تاکید کرد: ما به دنبال قطعنامه شورای امنیت هستیم که به صراحت از گروه‌های تروریستی داعش و النصره نام ببرد. اینها باید از بین بروند چرا که به خطر عمده‌ای تبدیل شدند که کل کشورها را تهدید می‌کنند.

این عضو هیات پارلمانی لبنان در پایان گفت: ما در لبنان برای مقابله با خطر تروریست‌ها گام‌های بلندی برداشته‌ایم تا ریشه تروریسم را در کشورمان بخشکانیم.

انتهای پیام

کد N312401

وبگردی