آفتاب
تحولات آفریقا/

ادامه رایزنی ها درباره چگونگی مقابله با بوکوحرام/ تظاهرات مسلمانان آفریقای مرکزی در بانگی

ادامه رایزنی ها درباره چگونگی مقابله با بوکوحرام/ تظاهرات مسلمانان آفریقای مرکزی در بانگی

مذاکرات روسای جمهور نیجریه و مالی درباره روشهای موجود برای مقابله با بوکوحرام و تظاهرات مسلمانان جمهوری آفریقای مرکزی در پایتخت این کشور از جمله تحولات قاره آفریقا به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شینهوا از مذاکرات "گودلاک جاناتان" و "ابراهیم بوبکر کیتا" روسای جمهور نیجریه و مالی درباره روشهای موجود برای مقابله با شبه نظامیان خبر داد.

رویترز نیز از تظاهرات مسلمانان جمهوری آفریقای مرکزی در پایتخت این کشور در پی تهدید رئیس‌ جمهوری آفریقای مرکزی برای خلع سلاح مسلمانان و هشدار درباره خروج آنها از بانگی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی خبر داد که "کاترین سامبا-پانزا" این اظهارات را پس از مطرح شدن ادعای حمله چهارشنبه گذشته گروهی از مسلمانان مسلح به یک کلیسا ایراد کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز از کشته شدن 15 نفر در جریان حمله اعضای بوکوحرام به چهار روستا در شمال شرق نیجریه و در نزدیکی مرز با کامرون خبر داد، این درحالیست که ارتش نیجریه هنوز درباره حملات در استان بورنو اظهار نظر نکرده است.

یکی از شاهدان با اشاره به تیراندازی شبه نظامیان بوکوحرام به سوی روستاییان درحالیکه لباس سربازان را به تن داشتند، گفت شبه نظامیان تمام روستاها را آتش زده و دامهای ما را با خود بردند.

به گفته شاهدان، مردان مسلح به روستای کامویا در حومه شهر بورنو حمله کرده و بدون هدف به اطراف خود شلیک کردند. بسیاری از قربانیان این حمله دستفروشانی هستند که از روستاهای مجاور برای شرکت در بازار روز به این روستا آمده بودند.

شبه نظامیان بوکو حرام که از سال 2009 فعالیتهای تروریستی خود را آغاز کرده اند مدعی مقابله با آموزش به سبک غربی در نیجریه هستند. گفتنی است ربوده شدن بیش از 200 دانش آموز دختر توسط بوکو حرام انتقادهای بین المللی را علیه این گروه برانگیخته است.

کد N312391

وبگردی