آفتاب

خلعتبری: رئالی‌های تیم ملی سرم ریختند/ کی‌روش باید بماند

خلعتبری: رئالی‌های تیم ملی سرم ریختند/ کی‌روش باید بماند

مهاجم تیم ملی فوتبال می‌گوید فدراسیون فوتبال باید کی‌روش را حفظ کند.

محمدرضا خلعتبری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اردوی اتریش، سه بازی دوستانه تیم ملی در این اردو، پیش‌بینی‌اش از عملکرد ایران در جام جهانی و آینده‌اش در پرسپولیس صحبت کرد.

اردوی تیم ملی در اتریش را چطور دیدید؟

اردوی خیلی خوبی را برگزار کردیم. تمرین‌ها خیلی منظم و دقیق بود و با این که تمرین‌های بدنسازی کمتر شده بود، اما فشار تمرین با توپ بیشتر بود. فکر می‌کنم می‌توانیم نتایج این اردو را در جام جهانی ببینیم.

سه بازی دوستانه هم برگزار کردید. از عملکرد خودتان رضایت دارید؟

فکر می‌کنم این سه بازی به آمادگی بازیکنان و شناخت کی‌روش از نفراتی که می‌خواهد انتخاب کند، خیلی کمک کرد. من هم سعی کردم در خدمت تیم باشم و مربیان و کارشناسان باید در مورد عملکردم نظر بدهند.

فکر می‌کنید در فهرست 23 نفره نهایی باشید؟

این به تصمیم کی‌روش بستگی دارد. همه بازیکنان سخت تلاش می‌کردند و همه بازیکنان خوب هستند. برای مربی هم سخت است که از بین 28 بازیکن پنج نفر را خط بزند. ان‌شاءالله اگر انتخاب شدم با تمام وجود در خدمت تیم ملی خواهم بود. از ابتدای حضور کی‌روش در تیم ملی در همه اردوها حضور داشتم و امیدوارم جزو مسافران جام جهانی باشم.

می‌دانید که نیجریه در نخستین بازی دوستانه خود مقابل اسکاتلند متوقف شد و بوسنی هم از سد ساحل‌عاج گذشت...

بله! همه بازی‌های دوستانه را در کنار دیگر بازیکنان دیدیم. همه تیم‌ها قدرتمند هستند و بازی‌های سختی خواهیم داشت. بوسنی تیم بسیار خوبی است و نمی‌توانیم بگوییم که در جام جهانی بازی مقابل این تیم چگونه خواهد بود؛ چرا که دیدار آخر و ممکن است شرایط فرق داشته باشد.

به نظر می‌رسد کی‌روش در پایان جام‌جهانی دیگر در تیم ملی نماند. فکر می‌کنید فدراسیون فوتبال چه تصمیمی باید بگیرد؟

البته این‌ها تصمیم‌های مدیریتی است اما کی‌روش مربی بزرگی است. خود من چیزهای زیادی از او یاد گرفته‌ام. کی‌روش از تک‌تک بازیکنان انتظار دارد که ریز به ریز دستوراتش در زمین پیاده شود و در این رابطه کاملا حرفه‌ای است. امیدوارم شرایط به گونه‌ای شود که کی‌روش در ایران بماند.

فکر می‌کنید بتوانید در جام جهانی مردم را خوشحال کنید؟

کار ما واقعا سخت است. در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. شما هم دیدید که در فینال لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید در دقیقه‌ 93 یک گل شانسی زد و به بازی برگشت. ما به همراه بازیکنان در هتل مشغول تماشای بازی بودیم. از بخت بد ما نصف تیم ملی رئالی بودند و بعد از بازی همه سر من و قاسم حدادی‌فر ریختند اما از شوخی گذشته به مردم نمی‌توانیم قول بدهیم. فقط می گوییم که همه تلاشمان را می‌کنیم تا از نام ایران دفاع کنیم. امیدوارم با کسب نتایج خوب مردم را هم خوشحال کنیم.

آینده‌ات در پرسپولیس چه می‌شود؟

فعلا درباره پرسپولیس صحبتی ندارم و همه فکر و ذهنم روی جام‌جهانی است. قرارداد من با پرسپولیس هم تا پایان فصل بعد است.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

کد N312303

وبگردی