آفتاب
رییس مجلس بولیوی:

در مقابل مداخلات نظامی سیاسی ابرقدرت‌ها در سوریه اعلام موضع می‌کنیم

در مقابل مداخلات نظامی سیاسی ابرقدرت‌ها در سوریه اعلام موضع می‌کنیم

رییس مجلس کشور بولیوی که برای شرکت در دومین نشست روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه به تهران سفر کرده، گفت: این کنفرانس همواره در مخالفت با ظلم و ستم و مداخلات نظامی سیاسی ابرقدرت‌ها در کشورهایی مثل سوریه اعلام موضع کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مارسلو لیو، رییس مجلس بولیوی با اشاره به نقش بسیار مهم کنفرانس تهران در برقراری صلح در سوریه، عنوان کرد: ما از سوریه حمایت می‌کنیم و مخالفت خود را با هرگونه مداخله نظامی و از هر شکلی اعلام می‌داریم.

وی که به نمایندگی از کشور بولیوی در این نشست شرکت کرده، گفت: رییس‌جمهور بولیوی نیز همواره حمایت خود از سوریه و مخالفت با مداخله از هر نوع در ارتباط با سوریه و بقیه کشورها را اعلام کرده است.

رییس مجلس بولیوی ادامه داد: ما همواره از کشورهایی مثل سوریه که مورد تجاوز و تعدی از سوی ابرقدرت‌ها و ایادی آنها قرار گرفته‌اند اعلام می‌کنیم و از تمامیت ارضی و حق استقلال سوریه دفاع می‌کنیم.

لیو در پایان ابراز امیدواری کرد که اعضای نشست تهران دست در دست هم بتوانند اهداف مسالمت‌آمیز سوریه و سایر کشورها را پیش ببرند.

به گزارش ایسنا، همچنین رییس مجلس کشور مالی نیز در سخنانی از افراط‌گرایی اعلام بیزاری کرد و از مقامات جمهوری اسلامی که فرصتی برای گردهمایی کشورهای دوست سوریه فراهم آوردند سپاسگزاری کرد.

انتهای پیام

کد N312297

وبگردی