آفتاب

بلاتر: همیشه مرد سفر بوده‌ام/ شرارت‌ها را متوقف و به جام‌جهانی توجه کنید

بلاتر: همیشه مرد سفر بوده‌ام/ شرارت‌ها را متوقف و به جام‌جهانی توجه کنید

رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) قصد دارد که خود را برای انتخابات ریاست فیفا نامزد کند. او اطمینان دارد که جام‌جهانی برزیل زیبا و پرهیجان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جام‌جهانی 2014 در برزیل برگزار می‌شود. اعتراض‌های خیابانی این نگرانی را به وجود آورده است که چه بسا جام‌جهانی در این کشور به مشکل بخورد اما سپ بلاتر، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال چنین موضوعی را قبول ندارد و بر این باور است که جام‌جهانی برزیل به خوبی برگزار خواهد شد.

بلاتر گفت: جام‌جهانی 2014 برزیل رنگ و طعم خاص خود را خواهد داشت؛ چرا که این رقابت در کشوری برگزار خواهد شد که فوتبال به معنای حقیقی و واقعی خود در آنجا وجود دارد. بازگشت فوتبال و جام‌جهانی به برزیل به همگان حالت خاصی را می‌بخشد. برزیلی کشور پرجمعیتی است و مردم آن عاشق فوتبال هستند. برگزاری جام جهانی در این کشور بسیار جذاب خواهد بود. اطمینان دارم که فضای خاصی در برزیل حاکم خواهد شد.

او افزود: در سریع‌ترین زمان ممکن به برزیل خواهم رفت؛ چرا که بی‌تابانه در انتظار آغاز جام‌جهانی هستم. با دیلما روسف، رئیس‌جمهور برزیل دیدار خواهم کرد تا درباره شرایط میزبانی با او صحبت کنم. از این که برزیل میزبان جام جهانی است بسیار خوشحال هستم و امیدوارم که شاهد بهترین جام‌جهانی باشیم. جام‌جهانی برزیل زیبا و پرهیجان خواهد بود؛ چرا که برزیل کشوری است که فوتبال واقعی در آن به نمایش گذاشته می‌شود. الان دیگر زمان جام‌جهانی است. امیدوارم که همه شرارت‌ها در سراسر جهان متوقف شد و همه به فوتبال توجه کنند و این فوتبال باشد که بر همه جا حکمرانی کند. پنجمین جام‌جهانی خود را به عنوان رئیس فیفا تجربه می‌کنم. احساس بسیار جالبی دارم. جام‌جهانی 2014 برزیل زیبا خواهد شد.

بلاتر سوئیسی چهارمین دوره ریاست خود در فدراسیون بین‌المللی فوتبال را پشت سر می‌گذارد. او پیش از این اعلام کرد که این آخرین دوره ریاست او در فیفا خواهد بود اما به نظر می‌رسد که همچنان دوست دارد در ریاست فیفا باقی بماند. او گفت: در نشست سالانه فیفا در برزیل خواهم گفت که می‌خواهم برای انتخابات ریاست فیفا دوباره خود را نامزد کنم. الان جزو نامزدها نیستم اما احتمال دارد که در آینده دوباره تصمیم به شرکت در انتخابات ریاست فیفا بگیرم. ماموریت من در فیفا هنوز به پایان نرسیده است. آماده هستم تا به فعالیت خود در فیفا ادامه دهم. آمادگی خود را در نشست سالانه اعلام خواهم کرد؛ چه اعضا موافقت کنند چه مخالف باشند.

او ادامه داد: در این نشست سالانه به اعضا نمی‌گویم که من پادشاه شما هستم. تنها می‌خواهم بگویم که من خواستار وحدت و یکپارچگی در فیفا هستم. به سفرهای زیاد عادت کرده و همیشه مرد سفر بوده‌ام.

تیم ملی فوتبال فلسطین با شکست فیلیپین برای نخستین بار در تاریخ خود جواز صعود به جام ملت‌های آسیا را به دست آورد. فلسطین باید در جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا با تیم‌های عراق، اردن و ژاپن رقابت کند. بلاتر صعود فلسطین به جام ملت‌های آسیا 2015 را به مردم و رئیس فدراسیون این کشور تبریک گفت: صعود فوتبال فلسطین به جام ملت‌های آسیا نشان داد که فوتبال این کشور در بین بزرگان آسیا قرار دارد. به مردم و رئیس فدراسیون فلسطین این صعود را تبریک می‌گویم.

انتهای پیام

کد N312242

وبگردی