آفتاب

مخالفان موریتانی چهارشنبه تظاهرات ضد انتخاباتی برگزار می‌کنند

مخالفان موریتانی چهارشنبه تظاهرات ضد انتخاباتی برگزار می‌کنند

رهبر "انجمن ملی دموکراسی و وحدت" از طرفداران خود خواست در راستای دعوت به عدم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دست به تظاهرات بزنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، رهبر "انجمن ملی دموکراسی و وحدت" از احزاب مخالف این کشور در این راستا از طرفداران خود خواسته است در نواکشوت، پایتخت موریتانی روز چهارشنبه جاری دست به تظاهرات بزنند و در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است دور اول آن در بیست‌ویکم ماه ژوئن (31 خرداد) برگزار شود، شرکت نکنند.

این رهبر که ترجیح داده هویتش فاش نشود، اظهار کرد: این تظاهرات مردم موریتانی بیان‌کننده مخالفت آنها با طرح‌های یکجانبه‌ در خصوص انتخابات ریاست جمهوری است.

اعضای این انجمن گروه‌های حزبی و مخالفان هستند و شرط‌هایی را درباره شفاف برگزار شدن انتخابات آتی به منظور شرکت مخالفان در انتخابات مطرح کرده‌اند. این شروط شامل نظارت سیاسی بر انتخابات و بی‌طرفی ارتش و دستگاه‌های امنیتی در قبال انتخابات و همچنین بازبینی در عملکرد آژانس مسوول بررسی اسناد مدنی و شورای قانون اساسی است که در خصوص مسائل انتخاباتی تصمیم گیری می‌کند.

طبق قانون کشور موریتانی، کمیته مستقل انتخابات وظیفه نظارت بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را دارد اما مسئولیت بررسی نتایج برعهده شورای قانون اساسی است و این کمیته شامل هفت نفر است که رئیس این کمیته به دستور رئیس جمهور تعیین می‌شود.

انتهای پیام

کد N312172

وبگردی