آفتاب

دستاوردهای ارتش سوریه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

دستاوردهای ارتش سوریه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

تهران - ایرنا - ارتش سوریه روز گذشته با به هلاکت رساندن شماری از تروریست ها و انهدام مهمات و تجهیزات آن ها، کنترل برخی روستاها در استان ˈدرعاˈ را به دست گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان های نیروهای مسلح ارتش سوریه مقر گروه های تروریستی در مناطق ˈالرستنˈ ˈتلبیسهˈ و ˈام شرشوحˈ در حومه شهر ˈحمصˈ را هدف قرار دادند و شمار زیادی از آن ها را به هلاکت رساندند. در این عملیات تعداد زیادی از تروریست ها نیز مجروح شدند.

در حمله نیروهای دولتی همچنین یکی از تروریست های تحت تعقیب به نام ˈدعد محمد فرزاتˈ نیز در ایستگاه بازرسی شهر حمص به اسارت نیروهای دولتی درآمد.

بر اساس این گزارش، نیروهای دولتی سوریه پس از به هلاکت رساندن شمار زیادی از تروریست ها در روستاهای ˈالطفˈ و ˈسطح زهنانˈ در منطقه ˈاللجاهˈ در حومه درعا کنترل این مناطق را به دست گرفتند.

بنا بر اظهارات یک منبع نظامی، یگان ارتش سوریه همچنین موفق شد توطئه حمله تروریستی به یک ایستگاه بازرسی در ˈدرعا البلدˈ را خنثی کند.

این منبع خبری افزود: یگان دیگری از ارتش نیز توانست با اجرای عملیاتی علیه عوامل تروریستی، توطئه آن ها علیه یک ایستگاه بازرسی در روستای ˈالعوسجˈ واقع در حومه درعا را نقش بر آب کند.

ارتش همچنین تعداد زیادی از اعضای وابسته به گروه های تروریستی موسوم به ˈاتحادیه اسلامی جنگجویان شامˈ و ˈگردان امهات المومنینˈ در منطقه ˈالملیحهˈ واقع در حومه دمشق را به هلاکت رساند. از جمله این تروریست ها می توان به ˈابو زیادˈ الجزایری، ˈابو فهدˈ عربستانی و ˈابراهیم نصرˈ اشاره کرد.

یگان های ارتش همچنین در چندین منطقه ˈحرستاˈ و ˈجوبرˈ با تروریست ها درگیر و موفق شدند تعدادی از آن ها را به هلاکت رسانده و مهمات و تجهیزات آن ها را منهدم کنند.

در مناطق ˈدوماˈ و ˈالزبدانیˈ ارتش مخفیگاه های تروریست ها را منهدم و شمار زیادی از آن ها را به هلاکت رساند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین 11 نفر از تروریست های وابسته به ˈجبهه النصرهˈ از جمله یکی از سرکردگان این گروه موسوم به ˈابو خطاب الحمویˈ را نیز از پای درآوردند.

یک منبع نظامی به سانا گفت که عملیات صورت گرفته در شهر ˈمورکˈ در حومه حماء نیز به کشته شدن شماری از ترویست ها از جمله ˈخالد سرحان الجاسمˈ و ˈاحمد ابراهیم القدحˈ از سرکردگان تروریست منتهی شد.

دیگر یگان های ارتش نیز در روستای ˈقنافذˈ واقع در حومه ˈسلمیهˈ 19 تروریست را به هلاکت رساندند.

دستاوردهای ارتش سوریه در جنگ علیه تروریسم در حالی صورت گرفته است که مردم این کشور آماده شرکت در انتخابات ریاست جمهوری می شوند.

انتخابات مذکور قرار است روز سه شنبه 13 خرداد ماه در سراسر سوریه برگزار شود. سوری های مقیم خارج نیز روز چهارشنبه گذشته 7 خرداد با حضور در سفارتخانه های این کشور رای خود را به صندوق انداختند.

ˈماهر عبد الحفیظ حجارˈ، ˈحسان عبدالله النوریˈ و بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه با یکدیگر رقابت می کنند.

خاورم**9156**7074**1446
کد N312127

وبگردی