آفتاب
لاریجانی :

برخی کشورهای فاقد دموکراسی برای دموکراسی در سوریه اشک ریختند/ دموکراسی با ارسال پول و سلاح ایجاد نمی شود

برخی کشورهای فاقد دموکراسی برای دموکراسی در سوریه اشک ریختند/ دموکراسی با ارسال پول و سلاح ایجاد نمی شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی کشورها با ارسال پول و سلاح داستان هایی را در سوریه درست کردند اما با این کار نمی شود در سوریه دموکراسی برقرار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در دومین نشست اجلاس روسای کمیسیون های سیاست خارجی کشورهای دوست که به میزبانی تهران در حال برگزاری است ضمن خیر مقدم به میهمانان این اجلاس که از پارلمان های اسلامی کشورهای مختلف به ایران اسلامی سفر کردند گفت: شما نیک می دانید که در شرایط بسیار حساس تاریخی این نشست در تهران تشکیل شده است، همزمان است با انتخاباتی که در کشور دوست سوریه در حال برگزاری است.

وی افزود: داستان سوریه در سه سال گذشته داستان بسیار غم انگیزی بود، کارنامه سیاهی برای کشورهای غربی در این زمینه دیده می شد، از ابتدای ماجرای سوریه ما به همه کشورهایی که در این زمینه با ما رایزنی می کردند گفته بودیم که ما از دموکراسی در سوریه حمایت می کنیم اما نه با روش های خشونت آمیز و با ارسال سلاح.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه کشورهای مختلفی چه در منطقه و چه در صحنه بین المللی با اغراض مختلف وارد ماجرای کثیفی در منطقه شده اند گفت: برخی از کشورها تصور می کردند ظرف دو سه هفته می توانند در سوریه شرایط را کاملا بر هم بزنند این یک تصور خام بود.

لاریجانی افزود: ما به این کشورها گفته  بودیم که شما با چه استدلالی یک کشوری را به سوی بحران های اقتصادی، سیاسی و امنیت سوق می دهید، با انگیزه های واهی منتها در آن شرایط آنها نمی پذیرفتند و آنها تلاش کردند هم پول و هم سلاح به سمت سوریه سرازیر کرده و شرایط داخلی سوریه را بر هم بریزند.

رئیس قوه مقننه گفت: برخی کشورهایی که در کشورهای خود برای دموکراسی کاری نکردند در این ماجرا دلسوزانه برای مردم سوریه اشک می ریختند که باید در آنجا دموکراسی به وجود آید، برخی کشورها پارلمانی شکلی دارند و هم  افراد در این پارلمان را خودشان منصوب می کنند و ربطی به انتخاب مردم ندارد اما برای سوریه ماجراهایی درست کردند.

ادامه دارد...

کد N312060

وبگردی