آفتاب

بان کی مون: خواهر و برادرم از گرسنگی مُردند

بان کی مون: خواهر و برادرم از گرسنگی مُردند

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که خواهر و برادرش پیش از تولد وی از گرسنگی مرده‌اند و این مساله یکی از انگیزه‌های وی برای مبارزه با فقر و گرسنگی در جهان بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در پایان کنفرانسی با عنوان "نجات تمام زنان و کودکان هدفی است که می‌توان به آن رسید" در شهر تورنتو کانادا اعلام کرد که خواهر و برادرش پیش از تولد وی در روستایی در کره جنوبی بر اثر گرسنگی مرده‌اند.

وی افزود: به خاطر همین مساله است که من به کشورهای مختلف می‌روم و از طرف زنان و کودکان که از فقر و گرسنگی رنج می‌برند، صحبت می‌کنم.

بان کی مون در این نشست از مسئولان هفت کشور صنعتی بزرگ جهان از جمله کانادا خواست تا میزان کمک‌رسانی‌های خود به کشورهای جهان سوم و در حال توسعه را بالا ببرند.

از سوی دیگر استیون هارپر، نخست وزیر کانادا در نشست مذکور متعهد شد که ظرف پنج سال آینده، 5 / 3 میلیارد دلار دیگر کشورهای در حال توسعه کمک کند.

براساس آمار سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) حدود 842 میلیون تن در سال‌های 2011 تا 2013 از گرسنگی مزمن رنج می‌برند و این به معنای 12 درصد ساکنان کل جهان است.

انتهای پیام

کد N312048

وبگردی