آفتاب
بروجردی:

حمایت از صلح هدف اجلاس دوستان سوریه است/ حامیان صلح روز به روز افزایش می یابند

حمایت از صلح هدف اجلاس دوستان سوریه است/ حامیان صلح روز به روز افزایش می یابند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دومین اجلاس دوستان سوریه با هدف حمایت از صلح در سوریه برگزار شده است، گفت: ما مخالف جنگ و کشتار انسان های بیگناه در سوریه هستیم و تاسف خود را از تصمیم آمریکا مبنی بر ارسال سلاح و آموزش تروریست ها اعلام می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم افتتاحیه دومین اجلاس روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه، علاء الدین بروجردی ضمن خیرمقدم به مقامات حاضر در این اجلاس، گفت: این اجلاس با هدف حمایت از صلح سوریه در تهران برگزار شده است. ما در اینجا گرد آمده ایم که اعلام کنیم مخالف جنگ و کشتار انسان های بیگناه در سوریه هستیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این اجلاس تاسف خود را از تصمیم آمریکا مبنی بر ارسال سلاح های پیشرفته و آموزش تروریست ها اعلام می کنیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه روز به روز تعداد بیشتری از کشورها حمایت خود را از صلح در کشور سوریه اعلام می کنند. رشد تعداد کشورهای حاضر در دومین اجلاس دوستان سوریه نشان می دهد که کشورهای بیشتری موافق صلح در سوریه هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به قطعنامه اولین اجلاس کشورهای دوست سوریه در تهران گفت: در آن اجلاس بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران سوریه، ارسال کمک های انسان دوستانه، برگزاری انتخابات آزاد در این کشور تاکید شده و از شورای امنیت سازمان ملل خواستیم نام گروه های جنگ افروز سوریه را در لیست گروه های تروریستی قرار دهد و از ارسال سلاح برای تروریست ها خودداری کند.

بروجردی اظهار داشت: امروز در شرایطی اجلاس دوستان سوریه آغاز شده که انتخابات در این کشور نیز آغاز شده است و مردم با حضور پرشور خود پای صندوق های رای، شعور سیاسی خود را در عرصه جهان به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: این مردم سه سال در مقابل جنگ مقاومت کردند، این تروریست ها عالم سنی را در کنار علویان، مسیحیان و شیعیان به شهادت رساندند که این نمایانگر خوی وحشی گری این تروریست ها است، اسلام از این اقدامات بیزار است.

کد N311955

وبگردی