آفتاب

تظاهرات مسلمانان جمهوری آفریقای مرکزی

تظاهرات مسلمانان جمهوری آفریقای مرکزی

صدها تن از مسلمانان جمهوری آفریقای مرکزی در پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیشتر رئیس‌جمهوری آفریقای مرکزی گفته بود که مسلمانان را خلع سلاح می‌کند و همچنین خواستار خروج امن آنها از بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی شده بود.

این اظهارات در پی حمله روز چهارشنبه گروهی از مسلمانان مسلح به یک کلیسا مطرح شد که درگیری‌های دو روزه به راه انداخت.

کاترین سامبا-پانزا، رئیس‌جمهوری موقت آفریقای مرکزی روز جمعه در سخنرانی تلویزیونی خود متعهد شد که عاملان این حمله را مجازات و مسلمانان این منطقه و مناطق مجاور را خلع سلاح کند.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: ما تنها از خودمان دفاع می‌کنیم چرا که کسی را نداریم. اگر آنها بخواهند یک شهر را خلع سلاح کنند، پس باید این کار را در سایر شهرها نیز انجام دهند چرا که تمام شهرهای مجاور بانگی مسلح است.

جمهوری آفریقای مرکزی از زمانی که شبه نظامیان عمدتا مسلمان سلکا در سال 2013 قدرت را در این کشور غالبا مسیحی به دست گرفتند، شاهد خشونت‌های قومی و مذهبی است. سلکاها در ماه ژانویه به دلیل فشارهای بین‌المللی قدرت را ترک کردند و از آن زمان به بعد شبه نظامیان مسیحی آنتی-بالاکا، مسلمانان را هدف گرفته‌اند.

یکی از معترضان مسلمان می‌گوید: ما قربانی خشونت‌های آنتی-بالاکاها هستیم. ما از جامعه جهانی می خواهیم بیایند و ما را به جایی ببرند که صلح در آنجا برقرار باشد.

انتهای پیام

کد N311860

وبگردی