آفتاب

عباس: به رغم تهدید اسرائیل دولت تکنوکرات فردا اعلام می‌شود

عباس: به رغم تهدید اسرائیل دولت تکنوکرات فردا اعلام می‌شود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: مقامات اسرائیلی اعلام کرده‌اند که به محض تشکیل دولت توافقی فلسطین ما را تحریم خواهند کرد، اما به رغم این تهدیدات دولتی آتی فردا (دوشنبه) اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگویی در رام الله تاکید کرد: مقامات اسرائیلی به ما اعلام کردند به محض اینکه دولت تکنوکرات فلسطین تشکیل شود، ما را تحریم خواهند کرد.

وی گفت: ما گام به گام پیش می‌رویم و هرگز آغاز کننده درگیری و واکنش‌ها نخواهیم بود اما اگر اسرائیل اقدامی علیه ما کند، ما نیز به آن پاسخ خواهیم داد.

عباس عنوان داشت: اسرائیل می‌خواهد فلسطینی‌ها را به خاطر توافق ملی و تشکل دولت تکنوکرات مجازات کند؛ دولتی که شامل وزاری مستقلی خواهد بود که هیچ‌گونه رابطه‌ای با هیچ گروهی چه فتح و چه حماس ندارند.

وی اظهار داشت: دولت آتی برنامه و سیاست خود را که به رسمیت شناختن اسرائیل، کنار گذاشتن خشونت و به رسمیت شناختن قوانین بین‌المللی است، مورد بررسی قرار خواهد داد.

عباس تاکید کرد: اگر اسرائیل با آزادی سری چهارم اسیران فلسطینی و مشخص کردن مرزها و همچنین پایان دادن به شهرک‌سازی‌ها موافقت کند ما نیز حاضریم برای 9 ماه دیگر بر سر میز مذاکرات بنشینیم. وی همچنین خاطرنشان کرد: به رغم تهدیدات اسرائیل، دولت تکنوکرات فلسطین فردا اعلام می‌شود.

انتهای پیام

کد N311746

وبگردی