آفتاب
آصفری مطرح کرد

هیات رییسه در اعلام وصول تفحص از سازمان حج تعلل کرده است

هیات رییسه در اعلام وصول تفحص از سازمان حج تعلل کرده است

نماینده مردم اراک در مجلس گفت که هیات رییسه در اعلام وصول تحقیق و تفحص از سازمان حج و زیارت علیرغم تصویب آن در کمیسیون فرهنگی، تعلل کرده است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تحقیق و تفحص از سازمان حج و زیارت با 47 محور پنج ماه پیش در کمیسیون فرهنگی به تصویب رسید و برای اعلام وصول و طرح در صحن علنی به هیات رییسه ارجاع شد که هنوز هیات رییسه این موضوع را در دستور کار قرار نداده است.

وی افزود: انتظار ما این است که هیات رییسه در اولین فرصت پیگیری‌های لازم را جهت طرح تحقیق و تفحص از سازمان حج و زیارت در صحن علنی انجام دهد.

این نماینده اصولگرای مجلس با یادآوری مهم‌ترین بخش‌های تفحص از سازمان حج و زیارت، گفت: یکی از موارد تفحص نحوه قیمت‌گذاری برای سفر به عتبات عالیات و حج است که به نظر ما باید مشخص شود این قیمت‌گذاری بر اساس چه مبنا و آنالیزی انجام می‌شود.

آصفری ادامه داد: تامین امنیت زوار از دیگر موارد تفحص است. اخیرا خبردار شدیم که دو نفر از هم‌میهنان کرمانی به دلیل بیماری واگیردار در مکه فوت شدند. طبیعتا باید سازمان حج و زیارت پاسخگو باشد و توضیح دهد که چه اقداماتی برای قرنطینه و پیشگیری از بروز بیماری برای هموطنان‌مان انجام داده است.

وی در پایان تاکید کرد که این تحقیق و تفحص در جهت پیشگیری و نه برخورد است و نمایندگان امضاکننده به وظیفه نظارتی‌شان عمل می‌کنند.

انتهای پیام

کد N311626

وبگردی