آفتاب

روزنامه اطلاعات: تقسیم جامعه به دو قطب بهشتی و جهنمی خطرناک است

روزنامه اطلاعات: تقسیم جامعه به دو قطب بهشتی و جهنمی خطرناک است

روزنامه اطلاعات در سرمقاله خود نوشت:

این روزها، رئیس جمهور ـ آقای دکتر روحانی ـ از جایگاه یک روحانی آشنا به تعالیم دینی گفته است؛ مردم را به زور نمی‌توان به بهشت برد. این جمله یادآور فرهنگ دینی است که در دین و دینداری اکراه وجود ندارد.  خیلی زود و سریع این نصیحت رئیس جمهور وارد دایره سیاست‌ورزی شد و آن را تا ترویج اباحه‌گری شرح دادند!

این که ما در این مقطع تاریخی دچار چالش‌های گوناگون از آن جمله و شاید مهمترین آن در چالش فرهنگی بسر می‌بریم و تهاجم فرهنگی بنیادهای فرهنگی ما را تهدید می‌کند، واقعیتی آشکار است. هنگامی که سیطره آمریکایی شدن، مفهوم نظری جهانی شدن را می‌بلعد، جامعه ما و بسیاری از جوامع دیگر در چالش‌های فرهنگی گرفتارند. اما مهمتر از آن ترسیم مسیری برای مقابله با این چالش است که بازگشت به فرهنگ اصیل اسلامی ـ ایرانی است که محوریت آن را مهربانی، یا «رحمان و رحیم» بودن خداوند و آئین او «اسلام» نشان می‌دهد. قواعد امر به معروف و نهی از منکر در آموزه‌های دینی نیز بر این مدار تنظیم گردیده است.

 برای خدا و یا دین و دینداری، جامعه را به دو قطب بهشتی و دوزخی تفکیک و جدا نکنیم، که تولید چنین شکافی خود بزرگترین خطر و چالش فرهنگی است.

17302

کد N311536

وبگردی