آفتاب

حق شناس:جریان مخالف دولت دنبال 2قطبی کردن جامعه است/این جریان می خواهدخود را به اصولگرایان تحمیل کند

حق شناس:جریان مخالف دولت دنبال 2قطبی کردن جامعه است/این جریان می خواهدخود را به اصولگرایان تحمیل کند

یک فعال اصلاح طلب معتقد است کسانی که امروز در جبهه منتقدان دولت قرار گرفته اند، بخشی از مخالفت هایشان به دلیل آن است که دولت پیشین را از ناکارآمدی مبرا کنند.

محمد جواد حق شناس فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص تلاش برخی از گروه ها برای دو قطبی کردن فضای جامعه، اظهار داشت:طبیعتا تلاشی از سوی برخی جریانها وجود دارد که این اتفاق صورت بگیرد و فکر می کنم  مجموعه ای از جریانی که در فضای سیاسی دولت قبل، در حوزه قدرت حرف اول را می زد و بعد از انتخابات 92 با رای مردم ازحوزه های از قدرت فاصله گرفته است،نگران جدا شدن از قدرت یا کاسته شدن از قدرت سیاسی ، اقتصادی و رسانه ای خود هستند.

وی که معتقد است یکی از راههای اتاق فکر این جریان برای حفظ موجودیت اش،تقسیم جامعه به 2 قطب است، خاطرنشان کرد:طبیعتا این جریان با این نوع تقسیم بندی، تلاش می کند خودش را در مرکز قطب اصولگرا قرار دهد و از این طریق، موجب تداوم حیات خودش در فضای سیاسی کشور شود.
حق شناس با بیان اینکه این جریان صرفا پیگیر برخورد با دولت نیست و یک حوزه درون اصولگرایی نیز دارد، گفت: نماد مشخص رفتار این جریان در رای گیری هیات رئیسه مجلس نمود یافت و این جریان با علم کردن 2 کاندیدا برای ریاست مجلس در مقابل آقای لاریجانی، تلاش کردند رای رئیس مجلس را کاهش دهند در حالی که از ابتدا هم مشخص بود این افراد شانسی برای رای آوری ندارند؛ اما این اقدام یک پیام آشکار به جریان اعتدالی اصولگرایی مجلس داشت.
وی ادامه داد: این مدل در خصوص نائب رئیسی آقای باهنر هم تکرار شد و علی رغم تجربه و شناخت بالای آقای باهنر در کار پارلمانی ، این طیف در مجلس آقای نادران را برای نائب رئیسی مجلس نامزد کرد.
فراکسیون اصولگرایان در جریان انتخابات هیات رئیسه مجلس از نائب رئیسی حجت الاسلام ابوترابی و الیاس نادران نماینده تهران در مجلس حمایت کرد. در نهایت اما ابوترابی و باهنر به عنوان نواب رئیس مجلس برای سال سوم انتخاب شدند.
به عقیده حق شناس دعوای اصلی این جریان در دل جریان اصولگرایی است و آنها تلاش می کنند خود را به هسته اصلی اصولگرایان تحمیل کند و از این طریق، جریان اصولگرا را با دولت درگیرکنند. دلیل این امر هم آن است که خود این جریان این توان را ندارند و کلیت مجلس هم با آنها همراه نیست.
وی درباره انتقاد های این جریان به دولت هم گفت:دولتی که کار می کند طبیعتا ممکن است اشتباه کند و دیکته ننوشته غلط ندارد، اما بعد از 8 سال خرابکاری و رفتارهای غیر عاقلانه، امروز حرکت در این زمین طبیعتا سختی های خودش را برای دولت دارد.
حق شناس ادامه داد:این دولت برای اینکه مسیر را درست کند اول باید آواربرداری کند و در این مسیر، کار کردن دستگاه سنگین ممکن است در مواردی آسیب هایی هم ایجاد کند.ضمن اینکه یادمان نرود که این دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرد که با تحریم بین المللی مواجه بود و اقتصاد کشور با رشد منفی مواجه بود و امروز هم ابعادی تازه از فساد بزرگ در بیمه ،بانک های دولتی و آموزش عالی در دولت سابق باز می شود.
وی با بیان اینکه روشن شدن ابعاد فساد در حوزه های متفاوت به جز نارکارامدی دولت قبل معنای دیگری ندارد، خاطر نشان کرد: طبعا دست های آلوده با مخالفت تلاش می کند دامن دولت پیشین را از آلودگی مبرا کند و بخشی نیز نگران افشاد شدن فساد گسترده ای هستند که این مجموعه با سکوت خود آن را تائید کرده است.

وی در پاسخ به اینکه با این شرایط پیش بینی می کنید تنش بین دولت و منتقدان طی ماههای آتی افزایش یابد، اظهار داشت:با تمام تلاش برای آرامش دربحث پرونده هسته ای از سوی رقبای رئیس جمهور و حمایت سردار فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و هشدار به جریان رسانه ای این جریان ، به نظر می رسد این هشدارها مانع رفتارهایی افراط گرایانه نباشد  و فضای که پیش می رود مبتنی بر تقابل جدی تر خواهد بود.
29/212

 

 

کد N311277

وبگردی