آفتاب
سردار سلامی خبر داد:

دستیابی ایران به موشک های بالستیکی که آمریکا هم ندارد

دستیابی ایران به موشک های بالستیکی که آمریکا هم ندارد

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه برای سپاه هیچ بن بستی وجود ندارد افزود: بچه های ما توانستند موشک های باستیک را علیه هدفهای متحرک، نقطه زن کنند که این از نظر فنی تقریبا غیر ممکن است و فکر می کنم این تکنولوژی را فقط روس ها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر مراسم آئین رونمایی از مجموعه کتابهای سپاه در گذر زمان با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه ، عباس آقازمانی ابوشریف از اولین فرماندهان سپاه، سردار مسعود جزایری معاون بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، محسن رفیق دوست از بنیانگذاران سپاه ،  سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه و آقایان دانش و فروتن از بنیانگذاران سپاه و جمع دیگری از سرداران سپاه برگزار شد.

سردار سلامی در این مراسم گفت: امروز سپاه به یک درختزار سرشار از شجرات طیبه تبدیل شده که ارتفاع آن را همه قدرتها می بینند و سپاه قادر است معادلات سیاسی و امنیتی را در منطقه و جهان جابجا کند.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ادامه داد: فکر می کنم که این حقیقتی است که سپاه در عاشورای سال 62 هجری شکل گرفت و آن زمان که دست ها قطع شد، آب ها بسته شد و پیکرها قطعه قطعه شده در آنجا گل و سرشت سپاه شکل گرفت و این سپاه روح و هویت و معنی و اعتبار خودش را از آن واقعه و از مردان عظیم الهی گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه روز میلاد امام حسین به عنوان روز پاسدار نامگذاری کرده اند افزود: دلیل این امر این است که پاسداران از ابتدای ظهورشان عاشورایی عمل کرده اند و ذهنیت ما را نسبت به آن واقعه عینیت بخشیدند.

وی با اشاره به اینکه سپاه موجودیتش با نام امام حسین آغاز شده است ادامه داد: یک سری خصوصیات منحصر به فرد از ابتدا در سپاه بوده و تا به امروز نیز با هدایت و راهنمایی های ولی امر مسئولین حفظ شده و عناصر اصلی سپاه و هویت سپاه در طول زمان دچار رنگ باختگی نشده است.

سردار سلامی به خصوصیات منحصر به فرد سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: یکی روح عمیق فداکاری و شهادت طلبی است و سپاه با تکیه بر این روحیه توانسته موقعیت خود را تثبیت کند و دشمنان را شکست دهد و این همچنان شخصیت برجسته و هویت اصلی سپاه است که عامل همه موفقیت های سپاه از این مسئله سرچشمه می گیرد.

وی ادامه داد: نکته بعدی و خصوصیت بعدی عشق واقعی و حقیقی سپاه و سپاهیان به رهبری انقلاب داشته و دارند و این عاملی بوده که باعث شده سپاه در صراط مستقیم باقی بماند و تمام حرکات، سکنات ، رفتارها و شاخصه های سپاه منطبق بر آن چیزی است که خواست رهبری است.

وی خصوصیت سوم منحصر به فرد سپاه را عدم وجود بن بست برای سپاه دانست و افزود: برای سپاه هیچ بن بستی وجود ندارد و سپاه برای غلبه بر دشمن احساس بن بست نکرده  و راههای غلبه بر دشمن را هر چند غیر ممکن را ممکن دیده است. سپاه هرگز از شوکت ظاهری قدرت ها نترسیده و به همین دلیل هر چه زمان می گذرد با اینکه حجم توطئه ها بیشتر و ابعاد تهدید گسترده تر می شود ولی سپاه همزمان قدرتمندتر می شود.

جانشین فرمانده کل سپاه یکی از عوامل موفقیت سپاه را تبدیل کردن افسانه ها به واقعیت دانست و تصریح کرد: وقتی زمان عبور می کند می بینیم افسانه ها و غیر ممکن ها به ممکن تبدیل می شود و هنر اصلی سپاه شکستن اقتدار غیر ممکن است یعنی هر غیرممکنی برای سپاه معنی ندارد.

وی افزود: ما در اوج محاصره علمی و فناوری که همه جهان دروازه تعامل تکنولوژیک و انتقال  تسلیحات را بستند به اوج پیشرفت رسیدیم. پهپادهایی ساخته شد که در ارتفاع بالا بدون محدودیت برد همتراز پهپادهای کشورهای پیشرفته حرکت می کنند.

سردار سلامی با اشاره به عدم فروش یک سامانه پدافند هوایی به کشور  به خاطر منافع استراتژیک آن کشور افزود: ما سیستم پیشرفته را در همین نمایشگاه نیروی هوایی هوافضا افتتاح کردیم. بچه های ما توانستند موشک های بالستیک را علیه هدفهای متحرک، نقطه زن کنند که این از نظر فنی تقریبا غیر ممکن است. فکر می کنم این تکنولوژی را فقط روس ها داشته باشند شاید آمریکایی ها هم این تکنولوژی را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه تصور عمومی این است که سپاه فقط دارای قدرت زمینی قوی ای است گفت: درست است که سپاه از لحاظ زمینی جزو قدرت های درجه یک دنیا است ولی منظومه قدرت سپاه جهانی است و این را دشمنان ما نیز درک کرده اند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: سپاه بدون حضور مستقیم نظامی در منطقه و جهان قدرت های بزرگ را متوقف می کند و به شکست می کشاند. در ضمن نفوذ سیاست خارجی ما را عمق می دهد که این واقعا یک اعجاز است.

سردار سلامی در پایان افزود: این ارتفاع سپاه به میزان قابل ملاحظه ای بعد از دوره امام صد درصد مرهون هدایت های حضرت آقا است ما راهبردهای عمیق و تخصصی از ایشان می گرفتیم و الان نیز می گیریم که روزنه های روشن و نورانی را برای ما گشود که توانستیم هزاران کیلومتر با استفاده از آن طی کنیم.

کد N311158

وبگردی