آفتاب

انتشار اخباری از نامزدی عمرو موسی برای جانشینی اخضر ابراهیمی

انتشار اخباری از نامزدی عمرو موسی برای جانشینی اخضر ابراهیمی

منابع دیپلمات عالی رتبه در قاهره فاش کردند که ظرف چند روز اخیر مذاکراتی میان دیپلمات‌های خارجی پیرامون نامزدی عمرو موسی برای جانشینی اخضر ابراهیمی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی بوابة الاهرام، منابع اظهار کردند که نام عمرو موسی، دبیرکل سابق اتحادیه عرب در دیدارها میان دیپلمات‌های خارجی جهت تصدی پست فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه مطرح شده است.

منابع اظهار کردند که وی با توجه به روابط بین‌الملل گسترده‌ای که داشته است مناسب‌ترین و با تجربه‌ترین شخص برای تصدی این پست است.

در همین حال تحلیل‌گران بر این باور هستند که مصر عمرو موسی را با تمامی توانایی‌ها و تجربه‌های بسیارش به عنوان رئیس جمهوری که می‌توانست پس از سرنگونی نظام حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر هدایت مرحله انتقالی را بر عهده داشته باشد از دست داد و وی می‌توانست به جای محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر قدرت را در دست بگیرد که دو دستگی‌هایی را ظرف نخستین سال حکمرانی‌اش ایجاد کرد.

مطرح شدن نام دبیرکل سابق اتحادیه عرب برای جانشینی اخضر ابراهیمی، فرستاده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه همچنین با تکیه بر مواضع بی‌طرفانه مصر در خصوص بحران سوریه صورت گرفته است.

همچنین اخباری منتشر شده است که نشان می‌دهد نام خاویر سولانا مسوول سابق سیاست خارجه اتحادیه اروپا و وزیر خارجه اسپانیا و تریه رود لارسن فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه برای جانشینی اخضر ابراهیمی مطرح است.

انتهای پیام

کد N310886

وبگردی