آفتاب

تظاهرکنندگان اردنی علیه دولت و مجلس شعار دادند

تظاهرکنندگان اردنی علیه دولت و مجلس شعار دادند

تهران- ایرنا- شماری از تظاهرکنندگان معترض اردنی باسردادن شعار، دولت و مجلس را به اقدام خلاف منافع مردم متهم کردند.

به گزارش روز شنبه روزنامه ˈالخلیجˈ امارات، شرکت کنندگان روز جمعه در این تظاهرات شعاردادند که دولت و مجلس تنها به فکر منافع خود هستند و منافع مردم را نادیده می گیرند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات در ˈامانˈ پایتخت اردن، خواستار ایستادگی مقابل رژیم صهیونیستی و همچنین برخی اصلاحات در کشورشان شدند.

تظاهرات مردمی برای حمایت از حقوق ملت اردن و فلسطین در مقابل مسجدی در ˈامانˈ که با مشارکت احزاب و گروه های مختلف جوانان برگزار شد، بر این نکته تاکید کرد که اصلاحات فراگیر در اردن از جمله حقوق اساسی مردم است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با تاکید بر ضرورت مقاومت در مقابل تغییر هویت قدس، با در دست داشتن پارچه نوشته ها و پلاکاردهایی ضمن اشاره به فاجعه اشغال فلسطین و یادآوری استقلال اردن تاکید کردند که نباید مقابل توهین ها بیش از این سکوت کرد.

آن ها اظهار داشتند که باید از وحدت دو ملت اردنی و فلسطینی در مقابل سیاست های توهین آمیز رژیم صهیونیستی حمایت و طرح های به اصطلاح صلح را رد کرد .

از سوی دیگر در استان ˈالکرکˈ واقع در جنوب اردن نیز چند تظاهرات ضد ˈعبدالله النسورˈ نخست وزیر اردن و سیاست های وی برگزار شد و شرکت کنندگان در این تظاهرات از اعطای نشان و مدال به نخست وزیر انتقاد کردند.

معترضان گفتند این اقدام به معنای پیروزی جریانی است که خواستار افزایش قیمت ها، محدود کردن آزادی ها و مورد پیگرد قرار دادن فعالان اجتماعی و تصویب بودجه کشور به ضرر افراد کم در آمد است.

روزنامه الخلیج افزود: مردم در این تجمع ها شدیدا به عملکرد مجلس حمله و تاکید کردند که این مجلس به دلیل تصویب قوانینی ضد منافع مردم باید منحل شود و در حقیقت با تصویب چنین قوانینی حکم مرگ خود را امضا کرده است.

این روزنامه افزود: ساکنان استان ˈالطفیلهˈ نیز با برگزاری تظاهراتی از سکوت مجلس و دولت درقبال پرونده های فساد مالی و تلاش برای بستن این گونه پرونده ها شدیدا انتقاد کردند.

ساکنان استان ˈالعقبهˈ نیز از سیاست های دولت در خصوص توزیع کالاها و نادیده گرفتن نیازهای اساسی مردم شدیدا انتقاد کردند .

دولت اردن به تازگی حدود 3 درصد قیمت اقلام خوراکی و مواد سوختی را افزایش داده است.

خاورم **2041**7074**1446
کد N310844

وبگردی