آفتاب
رییس هیات اندیشمندان دینی امریکا:

ندای صلح خواهی ایرانیان را به مردم آمریکا می رسانم

ندای صلح خواهی ایرانیان را به مردم آمریکا می رسانم

اصفهان- ایرنا- رییس هیات اندیشمندان دینی امریکا که به ایران سفر کرده است، گفت: در بازگشت، ندای صلح خواهی و انساندوستی مردم ایران را به کشورمان ابلاغ خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، «ژول هانتر»(JOEL HUNTER) روز شنبه در دیدار با استاندار اصفهان در محل این استانداری، از مردم ایران و امریکا بعنوان دو ملت مذهبی یاد کرد و افزود: مردم این دو کشور بدنبال خدا هستند، اما سوء برداشت هایی در دیدگاه های دو کشور وجود دارد که ناشی از ناآگاهی و ندانستن و ضعف در شناخت است.

وی، این ناآگاهی را بیشتر در باره ایران و اسلام دانست و گفت: سیاستگذاری خوب از مفاهمه مناسب نشات می گیرد و مفاهمه نیز منجر به مذاکرات مثبت و احترام متقابل می شود.

دستیار ارشد دینی کلیسای نورتلند امریکا تاکید کرد: همه این موارد در محور و راستای وحدانیت خدا و اعتقاد به اوست.

وی با بیان اینکه در سفر به ایران، موجب شناخت بهتر و بیشتر وی در باره این کشور و مردم آن شده است، افزود: در بازگشت به امریکا، پیام دوستی، محبت و تحسینی را که در رابطه با مردم ایران وجود دارد به مردم خودمان ابلاغ می کنیم.

رئیس هیات رهبران دینی امریکا افزود: بالاترین و بهترین دلیل این کار عشق است و اینکه در راستای نزدیکی ادیان و ملتها گام برداریم.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: اصفهان به زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف در این استان افتخار می کند.

«رسول زرگرپور» با اشاره به اینکه پیروان ادیان توحیدی در دهها سال گذشته در این استان با مسالمت و احترام در کنار یکدیگر زندگی می کنند، افزود: حکومت ایران نیز ارتباط خوبی با رهبران ادیان توحیدی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: اینگونه دیدارهای و سفرها به درک و شناخت از واقعیتهای جمهوری اسلامی و صلح و امینت بین المللی کمک کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اگر شناخت متقابل داشته باشیم، بسیاری از مسائل و مشکلات حل می شود، اما اشکال کار این است که برخی از سیاستمداران غربی نمی گذاراند این اتفاق بیفتد که این مساله را باید حل کرد.

وی با بیان اینکه اصفهان از لحاظ ادیان توحیدی جایگاه ویژه ای دارد اظهار کرد: این شهر مرکز تمدن شیعه و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و نمونه ای بارز همزیستی و تعامل ادیان توحیدی اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی است.

زرگرپور با اشاره به مرکز صفاخانه در منطقه جلفای شهر اصفهان گفت: این مرکز که سابقه ای یکصد ساله دارد، مرکز بحث و گفت و گو میان ادیان مختلف بوده است.

وی با اشاره به فعال شدن و احیای مجدد این مرکز تاکید کرد: اصفهان مرکز میراث فرهنگی و همچنین خیزش های دینی اسلامی در کشورمان است و مردمی پاکنهاد، انقلابی، متدین و سختکوش دارد.

رییس مرکز گفت و گوی ادیان و تمدن ها نیز در این جلسه گفت: اعضای هیات امریکایی متشکل از رهبران جامعه مسیحیت و مسلمانان و اساتید فلسفه و علوم انسانی دانشگاه های امریکا هستند.

«علی محمد علمی» افزود: در چند روز گذشته سه نشست علمی با موضوع جهان عادی از خشونت و افراطی گری از منظر ادیان توحیدی با حضور این هیات در ایران برگزار کردیم.

وی تاکید کرد: برای اعضای این هیات قابل توجه بود که ایران اسلامی دارای ظرفیت بالایی در زمینه دینی و فلسفی است و از اندیشمندان علمی و مذهبی خوبی و زیادی برخوردار است.

علمی تصریح کرد: به گفته اعضای این هیات، ایرانی که آنها تصور می کردند با ایرانی که اکنون درک می کنند بسیار متفاوت است.

به گزارش ایرنا، هیات دانشمندان و رهبران دینی آمریکا از چهارم خرداد امسال وارد ایران شدند و با حضور در چند نشست علمی و مذهبی از شهرهای تهران و اصفهان بازدید کردند.

این هیات امروز از کلیسای ˈوانگˈ یکی از کلیسایی تاریخی در منطقه جلفا این شهر و سایر بناهای تاریخی اصفهان بازدید کردند.

هیات مذکور متشکل از ˈژول هانترˈ دستیار ارشد دینی کلیسای نورتلند، ˈباربارا اسکینرˈ رییس شبکه ملی کشیشیان آمریکایی- آفریقایی، ˈجیمزآگوست کوالسکیˈ رییس کلیسای کتدرال، ˈآنتونی دستروˈ استاد حقوق دانشگاه کاتولیک واشنگتن و ˈآلکس روی میدلیˈ رییس شورای ملی کلیساهای آمریکا، چند گفت و گوی دینی با مرکز گفت و گوی ادیان و تمدن های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی داشته و با تعدادی از مراجع و شخصیت های فرهنگی کشورمان ملاقات کردند.

پ/7148 / 556
کد N310663

وبگردی