آفتاب
البیک در گفتگو با مهر : 

جزئیات برنامه های الجابر الصباح در تهران / 5 توافق نامه مشترک امضا می شود

جزئیات برنامه های الجابر الصباح در تهران / 5 توافق نامه مشترک امضا می شود

رئیس اداره خلیج فارس وزارت امور خارجه ضمن تأکید بر اینکه با سفر امیر کویت به تهران فصل جدید در روابط ایران و کویت آغاز خواهد شد، گفت:  امیر کویت در سفر دو روزه خود به تهران با رئیس جمهور و مقام معظم رهبری دیدار خواهد کرد و در این سفر هیأت عالی رتبه از وزرای اقتصاد، تجارت ، خارجه و نفت امیر کویت را همراهی می کنند.

محمد البیک، رئیس اداره خلیج فارس وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سفر امیر کویت به تهران با اشاره به اینکه روابط با کشورهای همکاری شورای خلیج فارس در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، بیان کرد: در دولت یازدهم نیز همین سیاست در دستور کار قرار گرفت و تلاش شد روابط با کشورهای همسایه توسعه پیدا کند.

وی افزود: شاهد بودیم که در ابتدای ریاست جمهوری آقای روحانی سلطان قابوس ، پادشاه عمان به تهران سفر کرد و سپس رئیس جمهور کشورمان سفری به مسقط داشت  و به دنبال دعوتی که آقای روحانی از امیر کویت داشت ، وی در پاسخ به این دعوت فردا وارد تهران می شود.

البیک با اشاره به اینکه امیر کویت فردا عصر وارد تهران می شود و روز دوشنبه ایران را ترک می کند، تصریح کرد: امیر کویت در سفر دو روزه خود به تهران با رئیس جمهور و مقام معظم رهبری دیدار خواهد کرد.

رئیس اداره خلیج فارس وزارت خارجه خاطرنشان کرد: توسعه همکاری های دو جانبه و پیگیری توافقات و موافقت نامه های بین دو کشور در طول چند سال گذشته و رایزنی پیرامون تحولات منطقه و به ویژه خاورمیانه از دستور کار دو رئیس کشور است .

وی همچنین ادامه داد : در ادامه سفر شاهد امضای 5 توافق نامه و یادداشت تفاهم و مبادله استاد امنیتی بین دو کشور خواهیم بود. حمل و نقل و گردشگری ، همکاری ورزشی ، محیط زیست ، گمرک و مبادله اسناد امنیتی اسنادی هستند که در دستور کار روسای دو کشور قرار دارد.

البیک با تأکید بر اینکه با این سفر فصل جدید در روابط ایران و کویت آغاز خواهد شد، اظهار داشت : در این سفر یک هیأت عالی رتبه از وزرای اقتصاد، تجارت ، خارجه و نفت امیر کویت را در این سفر همراهی می کنند.

وی ضمن ابراز خوش بینی از توسعه روابط دو کشور ،ادامه داد: پیش از این سفر نیز در ماه های گذشته کمیته مشترک بازرگانی و کنسولی و همچنین اجلاس مشترک گارد ساحلی دو کشور نیز برگزار شد  که برگزاری این سه اجلاس نشان می دهد دو کشور آمادگی دارند روابط خود را گسترش دهند.

البیک درباره حضور تجار کویتی در هیأت همراه امیر کویت ، گفت: سه هفته پیش کمیته بازرگانی دو کشور در تهران برگزار و کارهای مقدماتی صورت گرفت و اقدامات مربوطه در کمیته مذکور و با حضور تجار انجام شده است .

 

کد N310350

وبگردی