آفتاب

امیرعبداللهیان: سفر امیر کویت به تهران گامی جدید در مسیر همکاری‌های منطقه‌ای است

امیرعبداللهیان: سفر امیر کویت به تهران گامی جدید در مسیر همکاری‌های منطقه‌ای است

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه تاکید کرد: حضور امیر کویت در تهران، فرصت مناسبی برای تقویت پیوند‌های دیرین دو کشور و دو ملت و توسعه و تحکیم بیش از پیش مناسبات ارزیابی می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسین امیرعبداللهیان در آستانه سفر امیر کویت به تهران در یادداشتی به ایسنا با عنوان، "سفر امیر کویت به تهران؛ گامی جدید در مسیر همکاری‌های منطقه‌ای" نوشت: برای ایجاد و تقویت امنیت و ثبات در منطقه، نیازمند ایجاد یک چارچوب مورد توافق هستیم که امنیت را در کنار آزادی‌های اساسی در نظر بگیرد و باید بین تعقیب یک تروریست و رعایت آزادی‌های اساسی آن مرزی قائل شد

1 - خلیج فارس بخش حساس و جدا ناشدنی ازمنطقه غرب آسیاست. خلیج فارس به عنوان منطقه‌ای نفت خیز، ژئوپلتیک و ژئو استراتژیک همچنان دارای اهمیت راهبردی در نظام بین‌الملل به شمار می‌رود.

2 - شبح مسائلی همچون افراط گرایی، تروریسم و دامن زدن به درگیری‌های مذهبی بر منطقه سایه افکنده است.

از این روی دیدار و گفت‌وگوهای سازنده، همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای و اعتماد متقابل، مهم‌ترین اولویت و ضرورت در منطقه ما به شمار می‌رود. برای فائق آمدن بر این مشلات مشترک منطقه ای، ضروری است از لحاظ سیاسی چارچوبی ایجاد شود که روی همکاری‌ها و پاسخگویی تاکید و تکیه شود.

برای ایجاد و تقویت امنیت و ثبات در منطقه، نیازمند ایجاد یک چارچوب مورد توافق هستیم که امنیت را در کنار آزادی‌های اساسی در نظر بگیرد. باید بین تعقیب یک تروریست و رعایت آزادی‌های اساسی آن مرزی قائل شد که هم حقوق فردی و هم حقوق جامعه محفوظ بماند تا با سرعتی متناسب در مسیر امنیت و ثبات پایدار و توسعه همه جانبه آن گام برداشت.

3 - سفر امیر کویت به تهران در ادامه دیدارهای ماه‌های اخیر سلطان قابوس عمان و نوری مالکی نخست وزیر عراق به تهران و همچنین سفر آقای دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان به سلطنت عمان، به موازات سفر ده ها هیات سیاسی، اقتصادی، بازرگانی وپارلمانی به تهران نشانگر درک مشترک جمهوری اسلامی ایران و منطقه بر ضرورت افزایش سطح همکاری‌های سیاسی،امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در منطقه حساس و مهم خلیج فارس است.

4 - حضور امیر کویت در تهران، فرصت مناسبی برای تقویت پیوند‌های دیرین دو کشور و دو ملت و توسعه و تحکیم بیش از پیش مناسبات ارزیابی می‌گردد.

انتهای پیام

کد N309752

وبگردی