آفتاب
در پی انتشار نتایج اولیه انتخابات؛

پوتین به سیسی تبریک گفت

پوتین به سیسی تبریک گفت

ولادیمیر پوتین به عبدالفتاح سیسی به خاطر پیروزی قاطع وی در انتخابات ریاست جمهوری مصر تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی با عبدالفتاح سیسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر که براساس نتایج اولیه پیروز این انتخابات است به وی تبریک گفت.

کرملین اعلام کرد که این دو مقام تاکید کردند که پایه‌های محکم دوستی میان روسیه و مصر در تمامی عرصه‌ها تقویت خواهد شد.

سیسی نیز از ولادیمیر پوتین به خاطر تبریک وی قدردانی کرده و گفت: آماده است همکاری جدی با وی در خصوص روابط دو جانبه میان این دو کشور و مسائل بین‌المللی داشته باشد.

کرملین همچنین اعلام کرد که پوتین و سیسی توافق یافتند که تماس‌های بسیار میان آن دو ادامه داشته باشد و مقامات عالی رتبه این دو کشور به مصر و روسیه سفر کنند.

در همین راستا سکینه فواد، مشاور عدلی منصور، رئیس جمهور موقت مصر در مصاحبه با روزنامه عربستانی الوطن تصریح کرد: عبدالفتاح سیسی بنا به خواسته مردم بر کرسی ریاست جمهوری نشسته است و مردم وی را مامور مبارزه با تروریسم کردند و این مساله نشان می‌دهد که مردم مصر به این درک رسیده‌اند که حق دارند با عدالت اجتماعی رئیس جمهور خود را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید مردم مصر از رئیس جمهور این کشور حمایت کنند پیش‌بینی کرد مصر در سایه حکومت سیسی شاهد نهضتی بزرگ باشد.

انتهای پیام

کد N309564

وبگردی