آفتاب

ابوترابی: دستگاه قضایی در مبارزه با فساد اقتصادی سر خود را به حواشی گرم نکند

ابوترابی: دستگاه قضایی در مبارزه با فساد اقتصادی سر خود را به حواشی گرم نکند

یک عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس معتقد است: دستگاه قضایی در مبارزه با فساد اهتمام لازم را نداشته و سر خود را به یکسری حواشی گرم می‌کند.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر مبارزه حقیقی با فساد، گفت: یکی از وظایف مجلس نظارت بر اجرای قوانین است که با ابزاری همانند سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص آن را اجرایی می‌کند که متاسفانه مجلس نظارت مورد انتظار مردم را انجام نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه انتظار اساسی مردم از دستگاه قضایی نیز بعد نظارت دقیق بر وضعیت کشور است، تصریح کرد: مجلس هر کاری در بعد نظارتی انجام دهد، باید به دستگاه قضایی بفرستد که متاسفانه دستگاه قضا در زمینه مبارزه با فساد سر خود را به حواشی گرم کرده به طور مثال می‌گوید ما نمی‌توانیم لیست افراد متخلف را اعلام کنیم یا فلان دادگاه را برگزار نماییم که باید بگویم نیازی به این کارها و حرف‌ها نیست و آنها فقط باید احکام محکومین را قطعی و سریع اجرا کنند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: به طور مثال در خصوص متخلفان معوقات بانکی دعوا و پرونده‌ای وجود ندارد و لیست افراد باید ذاتا و اساسا اعلام شود چون لیست این افراد قطعی است و حکم دادگاه نمی‌خواهد و این حق مردم است که این افراد را بشناسند.

ابوترابی در پایان اظهار کرد: دستگاه قضایی باید قوی‌تر فعالیت کند در عین حال مجلس نیز باید بعد نظارتی خود را تقویت کند تا بتوان فسادی را که همانند سرطان در جامعه ریشه دوانده و آبروی نظام را تحت‌الشعاع قرار داده، ریشه‌کن کرد.

انتهای پیام

کد N309439

وبگردی