آفتاب

واکنش مثبت دولت جدید هند به انتخابات اوکراین

واکنش مثبت دولت جدید هند به انتخابات اوکراین

دهلی نو - ایرنا - دولت جدید هند ضمن استقبال از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین، ابراز امید کرد که روند دمکراسی پایانی برخشونت های اخیر این کشور باشد.

به گزارش ایرنا، وزارت امورخارجه هند در بیانیه ای که روز شنبه انتشار یافت برای برگزاری این انتخابات به دولت و مردم اوکراین و همچنین ˈپترو پوروشنکو ˈ رییس جمهور

منتخب تبریک گفت.

دربیانیه دولت هند ابراز امیدواری شده که این انتخابات به گفت وگوی میان گروه های مختلف مردم اوکراین بیانجامد و صلح و ثبات را برای این کشور به ارمغان بیاورد.

این بیانیه با اشاره به اینکه هند به قدرت دمکراسی که از مردم نشات می گیرد باور دارد و به عنوان بزرگترین دمکراسی دنیا بتازگی شاهد انتخاباتی پویا و شفاف بوده، می افزاید: ˈامید است برگزاری انتخابات شفاف در اوکراین به خشونت های اخیر پایان دهد.ˈ

وزارت امور خارجه هند ضمن اشاره به اینکه روابط میان هند و اوکراین همواره گرم و دوستانه بوده ، تاکید کرد: روابط میان دو کشور با گذشت زمان تقویت شده و هند روابط قوی تر و مشارکت جامع تری را با اوکراین انتظار می کشد.

دولت هند پیش ازاین از مواضع روسیه در قبال کریمه حمایت کرده ولی هموار بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی اوکراین نیز تاکید داشته است .

آساق ** 2165 ** 275 **
کد N309397

وبگردی