آفتاب

صلاحی تجدیدنظر در شاخص‌های رشد مناطق کمتر توسعه‌یافته را خواستار شد

صلاحی تجدیدنظر در شاخص‌های رشد مناطق کمتر توسعه‌یافته را خواستار شد

نماینده تفرش و آشتیان با تأکید بر ضرورت تحقق اصل 44 قانون اساسی گفت: با توجه به گزارش‌هایی که در خصوص تحقق این اصل منتشر شده امید می‌رود گام‌های بزرگی در این مسیر برداشته شود و در مورد شاخص‌های رشد مناطق کمتر توسعه‌یافته تجدید نظر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، عباس صلاحی در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور رئیس مجلس در اراک برگزار شد، با اشاره به تأکید مجلس بر حمایت از تولید داخلی اظهار کرد: با توجه به تأکیدات رهبری، این مهم در کمیسیون‌های تخصصی دنبال می‌شود. مجلس در تلاش است برنامه‌های خود را متناسب با تأکیدات رهبری تنظیم کند.

وی با انتقاد از نبود ضمانت اجرایی قوانین گفت: انتظار می‌رود مجلس نقش نظارتی خود را پررنگ‌تر کرده و دقت عمل ویژه‌ای در این خصوص به خرج دهد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم تجدید نظر در برخی قوانین افزود: در خصوص شاخص‌های تعیین شده در راستای تخصیص اعتبارات تدابیر مؤثری اتخاذ شود.

این نماینده مجلس با تأکید بر ضرورت تحقق اصل 44 قانون اساسی گفت: با توجه به گزارش‌هایی که در خصوص تحقق این اصل منتشر شده است، امید می‌رود که گام‌های بزرگی در این مسیر برداشته شود و در مورد شاخص‌های رشد مناطق کمتر توسعه‌یافته تجدید نظر شود.

وی همچنین به مشکل آب کشاورزی و شرب اشاره کرد و گفت: در آشتیان و تفرش در خصوص احیای قنوات و تأمین آب کشاورزی باید اقدامات اصولی صورت بگیرد.

وی با بیان این‌که «در حال حاضر شاهد عدم توازن در توزیع اعتبارات هستیم»، گفت: در خصوص استخدام‌ها نیز خواستار بکارگیری افراد بومی در مشاغل هستیم.

صلاحی با اشاره به لزوم عملیاتی شدن توسعه‌ای که در خصوص دانشگاه تفرش قرار بود انجام شود ولی محقق نشد در ادامه خواستار رسیدگی به وضعیت تونل نقره‌کمر شد و افزود: امید می‌رود که برای تحقق طرح‌های نیمه تمام اعتبارات ویژه تخصیص یافته و مشکلات رفع شود.

انتهای پیام

کد N309096

وبگردی