آفتاب
ظریف در دیدار با وزیر امور خارجه یمن خواستار شد:

تداوم پیگیری‌های یمن در خصوص وضعیت نیکبخت

تداوم پیگیری‌های یمن در خصوص وضعیت نیکبخت

ابوبكر عمر القربی در این ملاقات با اشاره به تحولات پرشتاب منطقه بر لزوم همكاری مشترك كشورهای منطقه برای حل مشكلات تاكید كرد و خاطر نشان ساخت كه امكانات كشورهای منطقه باید در خدمت منافع مشترك قرار گیرد.

وزیر خارجه یمن در حاشیه اجلاس مشترك عدم تعهد و اجلاس گروه 77 در الجزایر با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان دیدار و گفتگو كرد.

به گزارش ایلنا، ابوبكر عمر القربی در این ملاقات با اشاره به تحولات پرشتاب منطقه بر لزوم همكاری مشترك كشورهای منطقه برای حل مشكلات تاكید كرد و خاطر نشان ساخت كه امكانات كشورهای منطقه باید در خدمت منافع مشترك قرار گیرد.

وی با اشاره به مذاكرات اخیر ایران و یمن در خلال سفر معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه كشورمان به صنعا و تشكیل كمیته سیاسی مشترك امادگی كشورش را برای تقویت مناسبات فیمابین و حل برخی مشكلات اعلام كرد.

محمدجواد ظریف نیز با اشاره به اینكه منطقه با چالش‌هایی همچون تروریسم و افراط‌گرایی روبروست و باید برای آن چاره اندیشی شود، آمادگی كشورمان را برای توسعه روابط و همكاری دو كشور در زمینه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام كرد.

وزیر خارجه كشورمان همچنین با تشكر از همكاری‌های دولت یمن و پیگیری وضعیت دیبلمات ایرانی ربوده شده در این كشور بر تداوم پیگیری جدی و اقدامات دولت یمن در این زمینه تاكید كرد

کد N309095

وبگردی