آفتاب

تلاش کنگره برای محدود کردن فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی در آمریکا

تلاش کنگره برای محدود کردن فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی در آمریکا

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از اعضای ارشد کنگره این کشور اعلام کرد که هنوز اقدامات زیادی باید انجام شود تا کنگره بتواند بر فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا نظارت کامل داشته باشد و جمع‌آوری گسترده اطلاعات و داده‌ها توسط این آژانس را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، جان کانییرز، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ما باید لایحه‌ای را برای توقف جمع‌آوری گسترده داده‌ها توسط آژانس امنیت ملی آمریکا به تصویب برسانیم تا این لایحه پس از عبور از مجلس نمایندگان آمریکا و سنا به امضای باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برسد.

وی با اشاره به قانون آزادی آمریکا که در 22 می سال جاری میلادی در مجلس نمایندگان این کشور تصویب شد، گفت: این سومین تلاش قانونی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا برای محدود کردن جمع‌آوری گسترده داده‌ها توسط آژانس امنیت ملی آمریکا از شهروندان این کشور محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا با اظهارنظرهای مایک راجزر، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان که گفته بود کنگره قادر است به صورت کامل و دقیق بر فعالیت‌های آژانس مذکور نظارت داشته باشد موافق است یا خیر؟ گفت: من با این مساله کاملا موافق هستم.

راجرز پیشتر در دانشگاه جرج واشنگتن گفته بود من کاملا این مساله را رد می‌کنم که بر فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا هیچ نظارتی وجود ندارد. ما کاملا بر فعالیت‌های این آژانس نظارت و کنترل داریم.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: البته مسائلی وجود دارد و مشکلاتی پیش روست اما من مطمئنم که ما می‌توانیم با تصویب لایحه مذکور و امضای آن توسط اوباما نظارت بیشتری بر فعالیت‌های آژانس مذکور داشته باشیم.

علیرغم انتقادهای موجود بر قانون آزادی آمریکا، رئیس کمیته قضایی کنگره در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گامی مثبت و مهم در مسیری درست است و ما می‌توانیم با نظارت کامل بر فعالیت‌های آژانس مذکور اقدامات مثبتی انجام دهیم.

این مقام مسوول آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا مصاحبه اخیر ادوارد اسنودن مقاطعه کار سابق آژانس مذکور با شبکه خبری ان.بی.سی درست بوده است یا خیر؟ گفت: به نظر من اسنودن می‌داند که قوانین آمریکا را نقض کرده است و باید با پیامدهای آن روبرو شود. من امیدوارم که او به زودی به آمریکا بازگردد.

انتهای پیام

کد N309063

وبگردی