آفتاب

جان کری: سربازان روسیه در حال خروج از اوکراین هستند

جان کری: سربازان روسیه در حال خروج از اوکراین هستند

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، سربازان روس در حال خروج از مرزهای اوکراین و بازگشت به پایگاه‌های خود در روسیه هستند اما همچنان نشانه‌های خطرآفرین وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه پی.بی.اس گفت: شواهدی از خروج سربازان روسی از اوکراین و بازگشتشان به پایگاه‌های خود در روسیه دیده شده است. البته نیروهای آموزش دیده چچنی نیز که در روسیه تعلیم دیدند به اوکراین وارد شده و در درگیری‌ها در شرق این کشور دست دارند.

وی به روسیه تاکید کرد تا از انتخابات اخیر ریاست جمهوری اوکراین حمایت کرده و راهی را پیش بگیرد که در آن اوکراین بتواند به پلی میان غرب و شرق تبدیل شود.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: سربازان روس در مرز این کشور با اوکراین در حال خروج هستند اما همچنان نشانه‌هایی از خطر وجود دارد که ما امیدواریم از میان برداشته شود.

وی ادامه داد: در تماس تلفنی روز چهارشنبه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امیدواری خود را درباره اقدامات مثبت در اوکراین ابراز داشت.

کاخ سفید نیز در این باره ابراز نگرانی کرد که جدایی‌طلبان حامی روسیه در اوکراین در حال استفاده از تسلیحات پیشرفته‌ای هستند که از خارج از اوکراین وارد این کشور می‌شود.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: ما به شدت از خشونت‌های اخیر در شرق اوکراین از جمله ساقط شدن یک هلیکوپتر نظامی اوکراین در این منطقه نگران هستیم و به دنبال آن هستیم تا جزئیات بیشتری را در این باره کسب کنیم.

در همین حال، مسکو هرگونه اتهامات درباره تامین کمک به جدایی‌طلبان حامی روسیه را رد کرده است. اما اولکساندر تورچینف، رئیس جمهور موقت اوکراین اعلام کرده که تسلیحات استفاده شده ساخت روسیه هستند.

انتهای پیام

کد N309030

وبگردی