آفتاب

درخواست کرزای از مردم برای شرکت گسترده در دور دوم انتخابات افغانستان

درخواست کرزای از مردم برای شرکت گسترده در دور دوم انتخابات افغانستان

رئیس جمهوری افغانستان از مردم این کشور خواست که با مشارکت خود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، افغانستان را یک قدم بیشتر به طرف کامیابی، ثبات و سعادت پیش ببرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، قرار است دور دوم انتخابات افغانستان 24 خرداد برگزار شود و رای‌دهندگان بین عبدالله عبدالله، وزیر امور خارجه سابق و اشرف غنی، اقتصاددان سابق بانک جهانی که دو نامزد دور دوم هستند، یکی را انتخاب می‌کنند.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز ۱۶ فروردین امسال برگزار شد اما هیچیک از نامزدها نتوانستند به حد نصاب لازم آرا دست یابد اما عبدالله عبدالله و اشرف غنی به عنوان دو پیشروی دور نخست، به دور دوم راه یافتند.

حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان در بیانیه‌ رادیویی خود که هر ۱۵ روز یک بار نشر می‌شود، با تشکر از مشارکت گسترده مردم در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت، مشارکت گسترده آنان در دور اول به افغانستان عزت و افتخار بخشیده است.

کرزای تاکید کرد که با توجه به تهدیدهای امنیتی، حضور مردم در پای صندوق‌های رای، باعث شد تا افغانستان به عنوان یک کشور مردم‌سالار که مردم حقوق و قدرت خود را می‌شناسند به جهانیان معرفی شود.

رئیس جمهور افغانستان خطاب به مردم گفت: اطمینان دارم که شما ۲۴ خرداد که دور دوم انتخابات است پای صندوق‌های رای می‌روید و از دو کاندیدای پیشتاز یکی را به براساس میل خود انتخاب می‌کنید.

وی افزود: به این ترتیب افغانستان به ثبات و امنیت بهتر و به طرف نهادینه شدن دموکراسی و مردم‌سالاری گام خواهد برداشت.

رئیس جمهور افغانستان همچنین ابرازامیدواری کرد که مردم افغانستان روز ۲۴ خرداد را روز کامیابی افغانستان و روز حرکت به سمت آینده‌ای درخشان و سعادتمند و گامی برای صلح و ثبات افغانستان بدانند و در انتخابات مشارکت گسترده داشته باشند.

انتهای پیام

کد N309029

وبگردی