آفتاب

یک شبکه تلویزیونی به اتهام توهین به نخست وزیر ترکیه جریمه شد

یک شبکه تلویزیونی به اتهام توهین به نخست وزیر ترکیه جریمه شد

آنکارا- ایرنا - شورای عالی نظارت بر رادیو و تلویزیون های ترکیه ، شبکه تلویزیونی ˈاس.تی.ویˈ متعلق به جماعت ˈگولنˈ را به اتهام توهین به ˈاردوغانˈ به پرداخت جریمه محکوم کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، شورای عالی نظارت بر رادیو و تلویزیونهای ترکیه که عالی ترین مرجع نظارتی بر رسانه های دیداری این کشور بشمار می رود، شبکه تلویزیونی ˈ اس. تی. ویˈ را که به جماعت گولن مخالف دولت آنکارا تعلق دارد ، به اتهام توهین به ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر این کشور جریمه کرد.

این شبکه تلویزیونی به اتهام پخش شکایت یک افسر بازنشسته در بخش اخبار سراسری این شبکه تلویزیونی به پرداخت بیش از 35 هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد.

این افسر بازنشسته در شکایت خود از اردوغان به عنوان ˈ فردی که دارای روح و ذهن ناسالم است ˈ نام برد.

این شورا ماه گذشته نیز به برخی از شبکه های تلویزیونی ترکیه به اتهام پخش اخبار مرتبط با مبارزه با عملیات فساد مالی و ارتشاء اخطار کتبی داده بود.

در پی عملیات مبارزه با فساد مالی و ارتشا از سوی پلیس و دادستان استانبول در 26 آذر ماه گذشته شماری از منتسبان به دولت ترکیه دستگیر شدند.

دولت اردوغان در پی این عملیات جماعت گولن را به تلاش برای براندازی دولت متهم کرد.

دولت ترکیه متعاقب این عملیات ده ها هزار از هواداران جماعت گولن در شهربانی و قوه قضاییه این کشور را از کار بر کنار و یا به محل های دیگر منتقل کرد.

خاورم**2012** 230 *1446
کد N308962

وبگردی