آفتاب
سردار سلامی:

مردان سیاست خارجی با تکیه بر توانایی‌های سپاه عقب نشینی نکنند

مردان سیاست خارجی با تکیه بر توانایی‌های سپاه عقب نشینی نکنند

سخنان ما بلوف، ‌تهدید و دروغ نیست/ جهاد فی سبیل الله در دستور کار سپاهیان پاسدار انقلاب قرار گرفت/ امروز به قدرتی دست یافته‌ایم که دشمن در هر کجا حضور داشته باشد زیر تیر رس ماست و اگر نیت شومی داشته باشد بدون هیچ ملاحظه‌ای یگان‌های آن‌ها را منهدم می‌کنیم.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب گفت: مردان مدافع ما در سنگر سیاست خارجی می‌توانند با تکیه بر توانایی‌های سپاه و با اطمینان خاطر بایستند و یک گام عقب نشینی نکنند زیرا ما آنقدر قدرت انباشته داریم که اگر همه گزینه‌های روی میزشان را با یکدیگر به میان آورند، هیچ راهی جز فرار خفت‌بار برای آن‌ها باقی نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا سردار حسین سلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با تبریک میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار کرد: زمانی که امام خمینی (ره) مشعل انقلاب را با برافروختن و ندای آزادی انسان‌ها را از حکومت طاغوت سردادند و توانستند نظام دو قطبی را فروبریزند قدرت‌های شیطانی ظهور چنین قدرتی به نام اسلام و با پایه‌های یک تمدن جدید برنتافتند.

وی ادامه داد: در این زمان همه قدرت‌های مستکبر دست در دست هم دادند و در رویا‌ها، آرزو‌ها و توهمات خویش می‌خواستند استقلال این کشور را از بین ببرند و ملت ایران را شکست دهند اما این رویا‌ها فقط درعالم ذهن باقی نماند و تلاش کردند آن را به میدان عمل منتقل کنند واز‌‌ همان ابتدای انقلاب قدرت‌های بزرگ عالم که برخی از آن‌ها مثل آمریکا و شوروی در جریان جنگ سرد روبروی یکدیگر جنگیده بودند در یک جبهه علیه ایران قرار گرفتند.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب با بیان اینکه رمز موفقیت امام استفاده از ژرف‌نگری وشناخت عمیق سنت‌های الهی در کنار زوایای پنهان بود ابراز کرد: امام برای مقابله با این دشمنان سپاه پاسداران انقلاب و بسیج مستضعفین را تشکیل داد که در ابتدا دستاوردهای این اقدام امام آنقدر کشف نشده بود اما پس از آن مشخص شد چه نوری در ذهن ایشان وجود داشته و چه آینده‌نگری در وجود امام بوده است.

وی با اشاره به حضور سپاه و بسیج در جنگ تحمیلی گفت: سپاه در نخستین روزهای تولد خود با قدرت‌های بزرگ درگیر شد و در کنار آن توانست همه توطئه‌های تجزیه‌طلبانه در غرب، ‌جنوب غرب، ‌ جنوب شرق و ترکمن صحرا را از بین ببرد.

سلامی افزود: مردم سپاه را درآغوش مهر خود قرار دادند و جوانان خود را در اختیار سپاه گذاشتند تا در جهادی نابرابر در مقابل دشمنان خدا مبارزه کنند و نتیجه آن نیز منجر به این شد که ارتش و سپاه توانستند مرزهای میهن اسلامی را آزاد کنند.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران درخصوص فرمان امام در سال ۶۴ و تاسیس نیروهای دریایی و هوایی سپاه تصریح کرد: در‌‌ همان ابتدا وقتی نیروی دریایی سپاه با قایق‌های کوچک اما مردان بزرگ تشکیل شد مقابل ناوهای جنگی آمریکا مبارزه کرد و برای اولین بار موازنه دریایی را با آمریکا برقرار کردیم و اجازه ندادیم جبهه‌ای دریایی درمقابل منافع ایران اسلامی شکل گیرد.

وی در ادامه به دستاوردهای نیروی هوا فضای سپاه اشاره کرد و گفت: وقتی دشمن شهرهای ایران را موشک باران می‌کرد مردی به نام حسن تهرانی مقدم و یارانش از هیچ، موشک ساختند و این شروعی بود تا سپاه به فراز جدیدی از قدرت در جهان دست یابد.

سلامی با بیان اینکه سپاه به شجره طیبه‌ای تبدیل شده که هیچ قدرتی نمی‌تواند ارتفاع آن را ببیند اظهار کرد: جهاد فی سبیل الله در دستور کار سپاهیان پاسدار انقلاب قرار گرفت و توانست با الهام‌بخشی به همه ظرفیت‌هایی که هوادار انقلاب اسلامی است سیاست‌های دشمن را در بلادهای اسلامی متوقف کند.

جانشین فرماندهی سپاه ادامه داد: مردان مدافع ما در سنگر سیاست خارجی می‌توانند با تکیه بر توانایی‌های سپاه و با اطمینان خاطر بایستند و یک گام عقب نشینی نکنند. امروز مردان دیپلمات ما در میدان دفاع از دستاوردهای انقلاب و منافع حیاتی ملت ایران و در بحث جهاد هسته‌ای کاملا در کسوت یک دفاع مقدس مردانه و شجاعانه بایستند زیرا ما آنقدر قدرت انباشته داریم که اگر همه گزینه‌های روی میزشان را با یکدیگر به میان آورند هیچ راهی جز فرار خفت‌بار برای آن‌ها باقی نمی‌ماند.

وی خاطر نشان کرد: آن‌ها توانسته‌اند دل دریا را بشکافند و از مرزهای آبی حراست کنند قدرت دریایی امروز سپاه با گذشته قابل قیاس نیست سپاهیان توانسته‌اند دل آسمان را بشکافندو هر زمان که لازم باشد هر نقطه از پادگان‌های دشمن را منهدم کنند.

سلامی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از دستاوردهای نیروی هوا فضای سپاه ابراز کرد: حضور ایشان بیانگر پیشرفت روز افزون سپاه در عرصه هوافضا بود البته از اینکه نتوانستیم همه دستاورد‌ها را به نمایش بگذاریم از مردم عذرخواهی می‌کنیم اما امروز به قدرتی دست یافته‌ایم که دشمن در هر کجا حضور داشته باشد زیر تیر رس ماست و اگر نیت شومی داشته باشد بدون هیچ ملاحظه‌ای یگان‌های آن‌ها را منهدم می‌کنیم.

جانشین فرماندهی سپاه با بیان اینکه سخنان ما بلوف، ‌تهدید و دروغ نیست خاطر نشان کرد: ما بیش از ۵۰۰ گردان امام حسین (ع) که از سوی مردم سازمان‌دهی می‌شوند در اختیار داریم موشک‌های ما انباشته هستند و می‌توانیم هواپیماهای دشمن را در هر ارتفاعی ساقط کنیم پهبادهای ما موقعیت دشمن را شناسایی می‌کنند.

کد N308864

وبگردی