آفتاب
«اگر امام بود...»

مشاور هاشمی: امام(ره) تکرار شدنی نیست

مشاور هاشمی: امام(ره) تکرار شدنی نیست

مشاوررییس مجمع تشخیص مصلح نظام گفت: فرصت‌ها به سرعت می‌گذرد و مردم منتظرند تا سریع‌تر و انقلابی‌تر شعارهای داده شده تحقق پیدا کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامعلی رجایی در همایش «اگر امام بود...» با تاکید بر این‌که «باید بیش از آن‌که الان هست قدر امام(ره) و راه ایشان را دانست» اظهار کرد: اگر امام(ره) بود، وضع ما این‌گونه نمی‌شد و با فریب و دروغ کرامت مردم از بین نمی‌رفت. همه به کار گرفته می‌شدند، هرگز امام خود را رهبر بخشی از جامعه و تفکری خاص ندانست، او عقیده داشت که با همه مردم انقلاب کردند و باید همه سلایق در جامعه وجود داشته باشند.

وی ادامه داد: دیگر آن مرد و نگاهش به ملت تکرار نمی‌شود، نگاه او به مردم کاربردی بود، به بندگان خدا نگاه می‌کرد. ایشان به ندرت از خود سخن می‌گفتند و در تمام حرف‌های‌شان ارزش را به مردم می‌دادند. از نظر امام حکومت امانتی بود در دست حاکم. مگر امام نگفت شنود حرام است؛ پس چرا از آن استفاده می‌کنند. پسر دکتر بهشتی هم می‌گفت شنود شده است.

وی با بیان این‌که «اگر هوشمندی آیت‌الله هاشمی نبود، اتفاقات ناخوشایندی برای نظام تکرار می‌شد» گفت:‌هوشمندی آیت‌الله هاشمی باعث شد تا برنامه‌ای که برای برخی بزرگان نظام چیده شده بود و باعث شد سال‌ها مردم از وجودشان بی‌بهره بمانند دوباره تکرار نشود. مگر آقای هاشمی و آقای خاتمی فرزندان امام نیستند؛ پس چرا در تلویزیون آن‌ها را تخریب می‌کنند.

مشاور رییس مجمع تشخیص مصلح نظام همچنین گفت: بزرگترین خیانت به امام(ره) این است که او را با تاریخ ببینیم؛ امام به مسئولین مکررن تکرار می‌کردند که به مردم دروغ نگویید اما در این سال ها به قول عزیزی به چشم مردم نگاه کردند و دروغ گفتند. جوری با مملکت تا کردند که اگر دولت آقای روحانی 20 سال دیگر بودجه بگذارد نمی‌تواند کارهای نیمه تمام‌شان را تمام کند.

وی با تاکید بر ضرورت تحقق شعارهای دولت روحانی گفت: دولت آقای روحانی باید بداند که مردم براساس شعارهای تغییر به او رای دادند و نمی‌پذیرند که کسانی که در دوران آقای احمدی‌نژاد بر سر کار بودند و اشتباهاتی داشتند باز بر پست باقی بمانند و اشتباهات‌شان را تکرار کنند. این قضیه در مورد وزارت کشور هم صدق می‌کند. ضمن احترام به مجلس، مردم به دولتی رای ندادند که از قوه دیگر بترسد. فرصت‌های‌مان دارد به سرعت می‌گذرد، امیدواریم همانگونه که در سیاست خارجی اتفاقات خوشایندی افتاد در داخل هم سریع‌تر اتفاقات خوبی بیافتد. مردم منتظرند قضیه تاریک حصر رفع شود.

وی در جمع خبرنگاران درباره سفر آیت‌الله هاشمی به عربستان گفت:‌این سفر نیاز به یکسری هماهنگی‌هایی دارد، آقای هاشمی تا به حال چند دفعه از طرف عربستان دعوت شده‌اند، اما هنوز شرایط برای سفر محیا نشده است. این هماهنگی‌ها باید از داخل کشور انجام شود.

رجایی با بیان این‌که «مکتب اعتدال مربوط به چند سال اخیر نیست» گفت:‌مکتب اعتدال و ریشه‌های آن را از زمان حضرت امام(ره) ببینید. دید خود امام(ره) بر مبنای اعتدال بود و ایشان مانع هرگونه افراطی‌گری می‌شدند. این‌که مجمع روحانیون در کنار جامعه روحانیت تشکیل شود، اعتدالی بود که امام(ره) پیشه کرد و به نظر من این اعتدال توسط دولت جدید تشدید شده است.

وی با اشاره به برخی حرکت‌های افراطی‌ در چندماه اخیر گفت: به نظر من هیچ گروه خودسری وجود ندارد، بلکه آن‌ها کاملا سازمان یافته هستند؛ این‌که چه کسانی هستند را باید از خودشان پرسید و یا از نهادهای انتظامی و اطلاعاتی انتظار داشت تا درباره آن‌ها صحبت کنند.

انتهای پیام

کد N308787

وبگردی