آفتاب

روسیه و ونزوئلا بر مردود بودن سیاست تحریم در مناسبات بین المللی تاکید کردند

روسیه و ونزوئلا بر مردود بودن سیاست تحریم در مناسبات بین المللی تاکید کردند

مسکو -ایرنا - وزیران امور خارجه روسیه و ونزوئلا به کارگیری سیاست تحریم در مناسبات بین المللی را تقبیح کرده و خواستار خودداری از اعمال این سیاست در عرصه بین المللی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف و الیاس خائوآ، روز جمعه در مسکو دیدار کرده و در باره موضوعات دوجانبه و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

دو طرف بر آمادگی برای همکاری در عرصه بین المللی و مسایل مهم جهانی با تقویت نقش مرکزی سازمان ملل تاکید کردند.

وزیران امور خارجه روسیه و ونزوئلا استفاده از زبان تحریم و زورگویی در روابط بین المللی را که معمولا از طرف آمریکا و متحدان غربی اش به کار گرفته می شود غیرقابل قبول خواندند.

آنها همچنین بکارگیری استانداردهای دوگانه در حل مسایل مهم بین المللی و تحمیل مواضع خود از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی بر دیگر کشورها را مردود دانستند.

به گزارش وزارت خارجه روسیه، لاوروف و خائوآ استفاده از سیاست تحریمی از سوی برخی کشورها علیه کشورهای دیگر را نقض آشکار قوانین بین المللی و اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورها دانستند که منجر به نقض حقوق بشر در نقاط مختلف جهان می شود.

دو طرف وضعیت روابط روسیه و ونزوئلا و چشم انداز گسترش همکاریهای دو کشور در عرصه های مختلف را با توجه به تقویت مشارکت راهبردی میان دو کشور بررسی کردند.

وزیران خارجه روسیه و ونزوئلا بر همکاری دو کشور در مسایل بین المللی و منطقه ای ازجمله حل مساله اوکراین و مسایل ونزوئلا تاکید کردند.

لاوروف و خائوآ امکان گسترش همکاریهای روسیه با تشکل های منطقه ای کشورهای آمریکای لاتین در وهله اول جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب موسوم به ˈسیلاکˈ و بازار مشترک آمریکای جنوبی به نام ˈمرکوسورˈ را بررسی کردند.

دو طرف در این دیدار سند برنامه رایزنی های وزراتخانه های خارجه روسیه و ونزوئلا در سالهای 2015 تا 2018 را امضا کردند.

روابط روسیه و ونزوئلا در سالهای اخیر توسعه فراوان یافته و دو کشور در حوزه های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی-بازرگانی، و فنی-نظامی و انرژی با یکدیگر همکاری می کنند.

اروپام/2242**۵۱۸**1144
کد N308645

وبگردی