آفتاب
سوری های مقیم لبنان:

امیدواریم سوریه به شرایط قبل از بحران بازگردد/حامی بشار اسد هستیم

امیدواریم سوریه به شرایط قبل از بحران بازگردد/حامی بشار اسد هستیم

سوری های مقیم لبنان ضمن حمایت از بشار اسد و مبارزه ارتش سوریه با تروریستها ابراز امیدواری کردند که کشورشان به شرایط قبل از بحران بازگردد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، علی عبدالکریم علی سفیر سوریه در لبنان تاکید کرد: با توجه به برخی مشکلات که روز چهارشنبه پس از حرکت خیل عظیم شرکت کنندگان در انتخابات رئیس جمهوری به سوی سفارت در منطقه الیرزه رخ داد تدابیری برای امنیت و ساماندهی برای شرکت بهتر در روند انتخابات اتخاذ شد.

وی افزود: شهروندان سوری که از مناطق مختلف لبنان و از همه استانهای سوریه به محل سفارت آمدند در میان آنها ساکنان برخی مناطقی که موضع دوستانه ای نداشتند به چشم می خورد که بر حمایت از سوریه و مبارزه با تروریستهایی که آنها را از خانه و کاشانه شان رانده اند تاکید کردند.

وی اعلام کرد: توطئه علیه سوریه تبعات خطرناکی برای کل کشورهای منطقه دارد و احدی را مستثنی نمی کند حتی کشورها و افرادی که بیانیه های مغرضانه علیه انتخابات در سوریه صادر کردند.این افراد بهتر است در مواضع خود تجدید نظر کنند.لبنانی ها باید از سوریه به سبب مبارزه با تروریسم که خطری برای این کشور به شمار می رود قدردانی کنند.

علی عبدالکریم افزود: این حضور گسترده در انتخابات به همه در داخل و خارج این پیام را می رساند که ملت سوریه حامی کشور و ارتش خود ضد تروریستها هستند.

از سوی دیگر سانا با تعدادی از شرکت کنندگان در انتخابات گفتگوهایی انجام داد.محمد شوخیه متولد شهر حلب گفت: علت حضور من عمل به وظیفه ام است و می خواهم که بشار اسد را انتخاب کنم زیرا وی رهبر ماست و امیدهایی زیادی به وی وجود دارد.

احمد مرعی از دیگر شرکت کنندگان اعلام کرد: شهروندان سوری که در انتخابات شرکت کردند با دیکته های خارجی مخالف هستند و نمی خواهند که آمریکا برای آنها آزادی و دموکراسی به ارمغان آورد.

خالد حسن از شهر قامشلی گفت: من آمده ام تا بشار اسد را انتخاب کنم.ماهر رمال از شهر دمشق نیز ابراز امیدواری کرد که سوریه به شرایط قبل از بحران برگردد.

عمر عتوق و همسرش لمعان احمد از حلب گفت: من و همسرم در روز اول نتوانستیم در رای گیری مشارکت کنیم با وجود کهولت سن دوباره آمدیم و خدواند بشار اسد را حفظ کند. عبدالله البوش متولد شهر حماه گفت: من خواستار بازگشت امنیت به کشورم هستم.

کد N308593

وبگردی