آفتاب

بیشترین نشانه‌های بیماری‌های گوارشی بعد از ۶۰ سالگی نمایان می‌شود

بیشترین نشانه‌های بیماری‌های گوارشی بعد از ۶۰ سالگی نمایان می‌شود

رئیس انجمن پاتولوژی اروپا گفت: با تحلیل و ضعف قوای جسمانی در بعد از سنین ۶۰ سالگی در انسان می‌توان بیشترین نشانه‌های بیماری های التهابات روده‌ای و گوارشی را در انسان مشاهده کرد.

گابریل پیگانو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در حاشیه نخستین کنگره بیماری‌های روده که در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شده بود، با بیان کیفیت بالای این کنگره و ظرفیت‌های بالای آن، اظهار کرد: این کنگره در سطح بسیار بالایی به لحاظ مدرن بودن و اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می شود، قرار دارد.

وی افزود: اساتید و پروفسورهای مختلفی که در این کنگره حاظرند گواه و تضمینی بر سطح بالای این کنگره هستند.

این متخصص پاتولوژی با بیان اینکه نماینده‌ای از کشور رومانی است که در این کنگره یک مقاله در رابطه با یکی از بیماری‌های روده و گوارشی ارائه داده است، تصریح کرد: تشخیص‌های مختلف در بیماری‌های جانبی دستگاه گوارش را می‌توان با ارزیابی مختلف در زمینه پاتولوژی کشف کرد و از طریق سایر رشته‌های مرتبط به تبادل اطلاعات برای پیشرفت دستاوردهای این گرایش پزشکی دست به اقدام زد.

پیگانو بیان کرد: یک نفر از میان صد نفر احتمال دارد که به بیماری‌های گوارشی مبتلا شود و این کشفیات در زمینه بیماری‌های جانبی دستگاه گوارش و تبادل اطلاعات میان سایر پزشکان است.

رئیس انجمن پاتولوژی اروپا با بیان اینکه این بیماری چهارمین بیماری خطرناک در میان امراض مختلف است، اظهار کرد: 80 درصد از این بیماری‌ها نشانه دار است و عوارض این بیماری ممکن است در تمام سنین خود را نشان دهد و بیشترین نشانه‌های این بیماری را می‌توان بعد از سن 60 سالگی مشاهده کرد چرا که قوای جسمانی و نیروی دفاعی بدن تضعیف شده است.

وی افزود: البته 20 درصد از این بیماری‌ها هم به طور کل هیچ نشانه‌ای ندارد و ممکن است چاقی مفرط و یا یبوست‌های طولانی را در قالب این بیماری و به عنوان علائم این بیماری مشاهده کرد.

پیگانو گفت: امکان ابتلا به سرطان غدد لنفاوی هم از عوارض جانبی بیماری‌های دستگاه گوارش و التهابات روده‌ای است.

وی بیان کرد: در دوران کودکی با جلوگیری از آنتی بادی‌ها و عوامل مخالف با بدن با تزریق خون و تشخیص به موقع می‌توان از به وجود آمدن این بیماری‌ها جلوگیری کرد که بسیار ارزان و به صرفه است.
کد N308572

وبگردی