آفتاب

چین: واشنگتن با مدارک جعلی به پکن اتهام جاسوسی اینترنتی زده است

چین: واشنگتن با مدارک جعلی به پکن اتهام جاسوسی اینترنتی زده است

وزارتخانه های امورخارجه و دفاع دولت چین اظهار داشتند آمریکا برای پشتیبانی از اتهام جاسوسی سایبری که به مقامات نظامی چین نسبت داده، شواهد و مدارک جعلی ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه راشا تودی،‌ گنگ یانشنگ، سخنگوی وزارت دفاع چین،‌ اظهار داشت: آمریکا در حوزه تکنولوژی اینترنتی و زیرساختهای آن از برتری برخوردار است بنا بر این جعل چند به اصلاح مدرک مطمئنا برای آن سخت نیست.

چند روز پیش وزارت دادگستری آمریکا پنج تن از افسران ارتش چین را متهم به هک وبسایتهای شرکتهای آمریکایی به منظور دزدیدن اسرار تجاری و ارائه آن به شرکتهای چینی کرد.

گزارش این اتهام که از سوی وزارت دادگستری آمریکا منتشر شد حاوی اطلاعاتی درباره مسببان این اقدام و فعالیتهای آنها بود که شامل اسامی دامین های اینترنتی مورد استفاده آنها و آدرسهای پست الکترونیکی استفاده شده در این حملات می شد.

اما گنگ شواهد واشنگتن درباره حملات سایبری چین را با توجیهاتی که واشنگتن برای حمله به عراق در سال 2003 ارائه کرد مقایسه کرد.

در آن زمان آمریکایی ها گفته بودند که عراق تسلیحات کشتار جمعی دارد اما این اتهامات بعدا غلط از آب در آمدند.

گنگ تاکید کرد: جامعه بین الملل به اصلاح مدارک آمریکایی ها را ندیده است.‌ آنها تنها شاهد درگیری گسترده و رنج های تحمیل شده به مردم عراق بودند.

اظهار نظرهای سرسختانه مشابهی نیز از جانب وزارت امور خارجه چین طی روز پنجشنبه مطرح شد.

کین گان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز پنجشنبه گفت مدارک واشنگتن درباره جاسوسی سایبری چین ساختگی هستند.

وی تصریح کرد: ما بارها گفته ایم که دولت، ارتش و مقامات مربوطه چین هرگز در جاسوسی های سایبری شرکت نکرده و دست نداشته اند.

وی با اشاره به افشاگری های گسترده ادوارد اسنودن درباره جاسوسی های دولت آمریکا گفت: واشنگتن نباید تنها به دیگران تند خویی کرده اما به خودش آسان بگیرد.

انتهای پیام

کد N308510

وبگردی